زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین توسط وزیر کشور در مدرسه ابرار سنندج به صدا درآمد.

مراسم زنگ‌مقاومت و آغاز سال تحصیلی با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور در مدرسه ابرار شهر سنندج برگزار شد.

در این مراسم که استانداران سابق و جدید کردستان نیز حضور داشتند، وزیر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در کردستان را به صدا درآورد.

مؤمنی در این مراسم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌های دلاورمردان این سرزمین و آغاز بازگشایی مدارس، اظهار داشت: سلام بر کردستان قهرمان و مردم غیور آن و شهیدان سرفراز آن که امنیت و آسایش امروز ما مدیون فداکاری‌های آنان است.

وی در ادامه گفت: روز اول مهر یک روز و نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است روز علاقه و فراگیری است و سراسر کشور امروز همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این آغازین روز سال تحصلی را به بهترین شیوه شروع کنند.

مؤمنی افزود: بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز و همچنین والدین آنها و معلمین و فرهنگی و کارکنان آموزش‌وپرورش امروز در روز بازگشایی مدارس حضور دارند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان شهید در تاریخ این سرزمین نقش مهمی داشته‌اند، تمرکز بر تعلیم‌وتربیت و آموزش و فراگیری شاید اولویت هر دانش‌آموز باشد، اما شهدای دانش‌آموزان هم برای حفظ و حراست از این سرزمین به جبهه‌ها رفتند و امنیت و آرامش را برای کشور ایجاد کردند.

زنگ آغاز سال تحصیلی در کردستان توسط وزیر کشور به صدا درآمد

مومنی با اشاره به اینکه در هیات وزیران دولت چهاردهم چهار خانم حضور دارند، افزود: جمهوری اسلامی احترام ویژه‌ای به بانوان و کرامت آنان دارد و هیچ عرصه‌ای از علم و دانش و مسئولیت و فعالیت اجتماعی برای بانوان بسته نیست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بانوان سرزمین در اداره جامعه نقش به سزایی دارند و حضور آنان در عرصه‌های مختلف تاثیر و تربیت مناسب را تحقق می‌بخشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: در تابستان امسال ۸۰۰ نفر از نیروهای ستادی، شهرستانی و نیروهای اجرایی در استان کردستان زمینه آغازی مهری بانشاط و پرشور و حضور ۳۲۰ هزار دانش‌آموز کردستان را فراهم کردند.

 هاشم ناظمی جلال اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۳ هزار معلم، در سه هزار و ۲۵۰ مدرسه استان در قالب ۱۵ هزار درس مسئولیت آموزش دانش‌آموزان را برعهده دارند.وی با بیان اینکه این اداره کل در اکثر شاخص‌های مهم شامل ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت سفارش کتاب‌ها، کلاس‌بندی، صدور ابلاغ معلمان همواره میانگین کشور بالاتر بوده است.

ناظمی جلال خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید حدودی یک هزار ۱۶۴ از جوانان تحصیل‌کرده استان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ جذب شدند و تلاش شده ساماندهی معلمان به‌گونه‌ای باشد که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.