وزیر کشور گفت: مسئله بازارچه‌های مرزی و کولبران از دغدغه‌های همه مسئولان است و امیدوارم با همت همگان  بهتر از گذشته پیش رود.

وزیر کشور امروز در مراسم تودیع  و معارفه استاندار کردستان که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) اظهار کرد:  یکی از مشکلات این استان کمبود زیرساخت هاست و قول می دهم که دولت چهاردهم همه اهتمام را برای پیشرفت و آبادی بیشتر کردستان به کار خواهد گرفت.

اسکندر مومنی با بیان اینکه امروز کردستان دارای یکپارچگی در همه بخش های فرهنگی، امنیتی و اجتماعی است، افزود: استان دارای ظرفیت های بسیاری است که با همدلی، هماهنگی و همسویی باید از آنها بهره گرفت تا شاهد کردستانی آبادتر باشیم.

وی بر لزوم پیگیری مسیر بزرگراهی شمال غرب- جنوب در محدوده کردستان توسط استاندار تاکید کرد و گفت: کار مطالعات راه اهن سنندج - مریوان - باشماق هم شروع شده و باید پیگیری های لازم صورت بگیرد.

درآمد مرزنشینان باید به مردم منطقه بازگردانده شود

وزیر کشور با تاکید بر اینکه درآمد مرزنشنیان باید به طور مستقیم به خود مردم بازگردد، گفت: مسئله بازارچه های مرزی و کولبران از دغدغه های همه مسئولان است و امیدوارم با همت همگان  بهتر از گذشته پیش رود.

وی به انتخاب استانداران بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور مصمم هستند که انتخاب استانداران کارشناسی و باید روند علمی باشد.

مومنی تاکید کرد: هر کس پیگیر کسب این مسئولیت باشد و از کسانی سفارش داشته باشند نمره منفی خواهند گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: دکتر لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان، بدون هیچ سفارشی و با اجماع و اتفاق آرا انتخاب شد.

وی تاکید کرد: از همه قومیت‌ها از جمله کردها برای مدیریت و استفاده از آنان در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

در این آیین، از خدمات سه ساله اسماعیل زارعی کوشا تجلیل و آرش زره‌تن لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.