وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، پیامی صادر کرد.

 متن پیام حسین سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به شرح زیر است:

«تقارن مبارک ماه مهر، آغاز سال تحصیلی جدید را با موسم هفته غرورآفرین دفاع مقدس و هفته پر خیر و برکت وحدت را حُسن آغاز سال تحصیلی جدید می‌دانم و امید دارم منش ایثار و آزادگی و خلق عظیم پیامبر رحمت و شاگردپروری امام صادق (ع)، در سپهر دانشگاهی کشور زاینده معرفت و معنویت باشد. این هم‌زمانی، فرصت مغتنمی است تا جامعه آموزش عالی کشور، با پایداری بر اصول اخلاقی و عقلانی اسلام عزیز درس دیگر پذیری، همدلی و وفاق ملی را مشق کند. 

بی گمان نخستین شرط حیات عزتمند یک ملت، بهره‌مندی از حکمت، دانش، تعهد به اخلاق انسانی است و دانشگاه به عنوان پیشران قطار پیشرفت و توسعه جامعه، علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، حس کنجکاوی و تفکر نقادانه را در دانشجویان بیدار می‌کند و بنابراین دانشگاه باید بتواند دانشجو را برای رویارویی با مسائل کلان جامعه و زیست اجتماعی آبرومندانه، آماده کند.

نظام آموزش عالی کشور در گستره ملی با داشتن سرمایه‌های عظیم انسانی خود مانند استاد، کارمند و دانشجو، تاکنون در عرصه‌های مختلف به ویژه در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد موفق عمل نموده است. امید می‌رود با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه نیز بتواند با همگرایی همه نیرو‌ها و جریان‌های فعال اجتماعی مسئولیت اجتماعی خود را در حل مسائل کشور ایفا کند.

با اتکا به قدرت لایزال الهی و تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پشیبانی و همت دانشمندان و جوانان فرهیخته این مرز و بوم تلاش می‌نماییم مصمم‌تر و مسئولانه‌تر از پیش، در استقرار عدالت آموزشی بکوشیم و در صیانت از حقوق دانشگاهیان، حاکمیت قانون، بسط و گسترش فضای عقلانیت در دانشگاه‌ها، استقرار منطق گفتگو و آزاداندیشی، حجیت علم، مرجعیت علمی دانشگاه و دیپلماسی علمی و فرهنگی در جهان، تأمین کرامت دانشگاهیان، حفظ استقلال، توسعه رفاه، ایجاد آرامش و حمایت مالی و معنوی دانشگاهیان گام برداریم و در این مسیر از همکاران دانشگاهی و دانشجویان عزیز می‌خواهم که با همت و تلاش مضاعف کوشش نمایند تا رسیدن به قله‌های تعالی و پیشرفت، تأمین «راهبرد علم و فناوری» و ایجاد نشاط در جامعه گام بردارند.

اینجانب آغاز سال تحصیلی جدید، فصل رویش و شکوفایی مجدد بوستان آگاهی و دانایی را به همه اعضای محترم هیئت‌علمی، دانشجویان عزیز و کارکنان خدوم، پرتلاش و متعهد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری در سراسر کشور تبریک و تهنیت می‌گویم و با آرزوی سلامتی و بهروزی برای یکایک عزیزان؛ به ویژه نو دانشجویان عزیز، تأکید می‌کنم که جهت‌گیری و افق‌گشایی فعالیت‌های ما باید مبتنی بر حکمرانی علمی و تعالی فرهنگی، کیفی‌سازی و مهارت‌افزایی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری باشد تا در پرتو آن بتوان نقشی موثر و کارآمد در حل چالش‌های پیشِ روی نظام و کشور، ایفا نمود.

امیدوارم همه ما دانشگاهیان بتوانیم با توکل به پروردگار متعال و با عنایت به رهنمود‌های حکیمانه امام ره و رهبر معظم انقلاب و استعانت از روح پاک شهدا به ویژه شهدای والامقام عرصه علم و دانشگاه، با رویکرد «وفاق ملی» در ایجاد محیط علمی بانشاط، سالم و آرام برای نسل آینده‌ساز میهن اسلامی گام‌های مؤثر برداریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار