تحلیلگر جهان عرب با اشاره به جنایت سایبری اسرائیل و ترور فرماندهان بارز حزب الله، از قریب الوقوع بودن جنگی گسترده میان طرفین خبر داد.

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به جنایت سایبری اسرائیل و ترور فرماندهان بارز حزب الله به دست صهیونیست‌ها، از قریب الوقوع بودن جنگ گسترده خبر داد و افزود: صبر راهبردی مقاومت تمام شده و زمان آزادسازی الجلیل فرا رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه رای الیوم، عطوان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت و شهادت جمعی از فرماندهان بارز حزب الله، از جمله «ابراهیم عقیل» و «احمد محمود وهبی»، از آن به عنوان عامل منفجرکننده جنگ در منطقه و فعال سازی کامل و حداکثری وحدت میادین نام برد.

وی از قریب الوقوع بودن جنگ گسترده رژیم صهیونیستی با لبنان خبر داد و در مطلبی با عنوان «تل آویو در برابر ضاحیه» نوشت: آیا زمان اجرای این معادله پس از ترور‌های اخیر و نمایش سایبری اسرائیل فرا رسیده است؟ چرا جنگ گسترده قریب الوقوع است؟ آیا آزادی سازی الجلیل و جولان نزدیک است؟

عطوان به شجاعت همیشگی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز پنجشنبه وی اشاره و اضافه کرد: آنچه ما را به این نتیجه گیری سوق می‌دهد، در وهله اول سخنان سابق سید حسن نصرالله است که معادله تل آویو در برابر ضاحیه را مطرح کرد، یعنی هر حمله به ضاحیه، حمله با موشک‌های نقطه زن به تل آویو را به دنبال خواهد داشت.

دوم اینکه، مقاومت لبنان به این نتیجه رسیده که خویشتنداری و صبر راهبردی به آخر راه رسیده، اهداف مورد نظر از آن محقق شده و حالا زمان روی آوردن به واکنش بازدارنده در برابر اسرائیل و انتقام فوری از آن با هدف قرار دادن عمق سرزمین‌های اشغالی و اجرای گزینه بعدی، یعنی آزادسازی الجلیل و بلندی‌های اشغالی جولان به عنوان گام نخست آزادی بخش فرا رسیده و علت آوردن ناو و ناوچه‌های جنگی آمریکا به شرق مدیترانه نیز این است که احتمال بروز جنگ گسترده و شروع حمله مقاومت اسلامی وجود دارد.

این تحلیلگر بیان کرد: نتانیاهوی شکست خورده به دنبال توسعه جنگ در تمام جبهه‌ها و وارد کردن آمریکا و ایران به جنگ است و جنگ سایبری و تداوم ترور‌ها باج خواهانه و تحریک آمیز در راستای اجرای سریع این استراتژی او قبل از انتخابات آمریکا است.

وی افزود: شاید نتانیاهو از طریق حمله سایبری و ترور‌های اخیر در قلب ضاحیه و ترور سه فرمانده بارز حزب الله «فواد شکر»، «ابراهیم عقیل» و «احمد محمود وهبی» توانسته باشد، بخشی از شوکت بر باد رفته ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی خود را برگرداند؛ اما این موفقیت به سرعت با اصابت اولین موشک نقطه زن حزب الله یا دیگر بازو‌های محور مقاومت به تل آویو و یا حیفا بر باد خواهد رفت.

عطوان ادامه داد: جنگ آتی و احتمالی شامل جنگ زمینی و حمله به الجلیل و چه بسا جولان اشغالی و احتمال جنگ دریایی و هدف قرار دادن میدان کاریش و سکو‌های گازی و نفت در دریای مدیترانه است، حزب الله علاوه بر رزمندگان سلحشور، صد‌ها هزار پهپاد و موشک نقطه زن دارد که می‌تواند با آنها تاسیسات و سکو‌های گازی را هدف قرار دهد و جریان انتقال گاز از رژیم صهیونیستی به اروپا را در آستانه فرا رسیدن پاییز و زمستان مختل کند.

وی افزود: احتمال تشدید جنگ وجود دارد و هم اکنون پس از حمله سایبری و حمله به ضاحیه، لبنان به جبهه اصلی در این جنگ بدل شده است. نتانیاهو وعده داده که شهرک نشینان فراری از موشک‌های حزب الله را به شهرک هایشان در الجلیل برگرداند، اما هرگز توان عمل به وعده خود را نخواهد داشت، همانطور که نتوانست بر حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه با وجود جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی ۱۱ماهه غلبه کند. روز‌های آتی آکنده از شکست برای اسرائیلی‌ها و نتانیاهو و آکنده از پیروزی برای محور مقاومت در لبنان و یمن، غزه، کرانه باختری و عراق خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار