آمریکا در سال جاری با حضور بیش از نیم میلیون بی‌خانمان در خیابان‌ها، رکورد جدیدی از تعداد بی‌خانمان‌ها را می‌شکند.

بیش از ۲۵۰ سازمان حامی بی خانمان‌ها در آمریکا تاکنون حداقل ۵۵۰ هزار بی خانمان را در یک روز در اوایل سال ۲۰۲۴ شمارش و ثبت کرده است که نسبت به گزارش‌های سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. آمار جمع‌آوری‌شده از شهر‌ها و مناطق روستایی نشان‌دهنده افزایش بی‌خانمانی در سال جاری است.

به گزارش وال استریت ژورنال، روند صعودی به این معنی است که ایالات متحده احتمالاً از نرخ ۶۵۳ هزار بی خانمان در سال ۲۰۲۳ عبور خواهد کرد. این بالاترین رقم از سال ۲۰۰۷ است.

تخمین نهایی تعداد افراد بی‌خانمان در آمریکا به جمع آوری آمار از مناطقی مانند شهر نیویورک -با بالاترین جمعیت بی خانمان‌ها در بین شهر‌های دیگر- بستگی دارد.

مهاجرانی که از تگزاس با اتوبوس به شهر‌هایی مانند شیکاگو و دنور رفته اند، در افزایش اخیر شمار بی خانمان‌های آمریکا تاثیر دارند. تعداد زیادی از مهاجران نیز وارد نیویورک شده اند که این تعداد در سال گذشته افزایش یافته است.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که تنها مهاجران به رکورد بی خانمان‌های آمریکا اضافه نمی‌کنند، بلکه با توقف کمک‌ها در طول همه گیری، افزایش قیمت خانه و اجاره بها مردم مجبور به ترک خانه و زندگی در خیابان‌ها شده اند.

از دیگر مسائلی که به بحران بی خانمان‌ها دامن می‌زند، می‌توان به بحران سلامت روان و اعتیاد اشاره کرد - سال گذشته، ایالات متحده رکورد جدیدی را در زمینه بی خانمانی مزمن به نام خود ثبت کرد که شامل افراد ناتوانی می‌شود که به طور مداوم بی خانمان هستند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار