۶۳ هزار دانش آموز در رفسنجان، همزمان با سراسر کشور در کلاس‌های درس حضور یافتند.

 طنین زنگ مهر با بوی ماه مهر و مدرسه، همزمان با سراسر کشور در مدرسه دخترانه علوی متوسطه اول با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نواخته شد.

 حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم و امام صادق (ع) گفت: تحصیل فصلی تازه از زندگی علم‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا است و اول مهر هر سال یکی از خاطره‌انگیزترین ایام برای هر دانش‌آموز است که در واقع آغازی جدید در زندگی و علم‌آموزی آنها محسوب می‌شود.

 

وی افزود: ظرفیت‌های مهمی در شهرستان از جمله کشاورزی و صنایع و معادن وجود دارد و نیاز است دانش آموزان این خطه که آمارشان بیش از ۶۳ هزار نفر هستند در این راستا تلاش کرده و مدارج علمی را طی کنند تا در موقعیت‌های شغلی قرار گیرند و چرخ مملکت را بچرخانند.

 

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه شهرستان هم در این آئین میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: امسال ۶۳ هزار دانش‌آموز در رفسنجان، پس از گذراندن سه ماه تعطیلات تابستان با اراده‌ای راسخ، خود را برای تلاش و کوشش در یک سال تحصیلی جدید آماده کرده‌اند، از این پس هیاهوی شادی و نشاط دانش‌آموزان دوباره در خیابان‌ها و فضای مدرسه طنین انداز می‌شود و رنگی از امید را به شهر می‌بخشند و با امید و انگیزه گامی جدی برای آموختن برمی‌دارند و آینده کشور را با عبور از این مسیر پرنور و مهر در دست می‌گیرند.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اقرأ بسم ربک الذی خلق و نخستین فرمان الهی به نبی اکرم اسلام در شب مبعث یعنی بخوان، افزود: در دین مبین اسلام هم خواندن، تحصیل کردن، تعلیم، آموزش دیدن و آموزش دادن از فرامین الهی محسوب می‌شود لذا خواندن و تحصیل کردن با داشتن هدفی قوی و محکم میتواند رضایت پروردگار و بندگانش را فراهم آورد.

برچسب ها: دانش‌آموز ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار