وزیر ارتباطات درباره بهبود کیفیت اینترنت گفت: برای بهبود وضعیت اینترنت در حال طراحی برنامه هستیم و رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت بر این موضوع تأکید دارد.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آیین بازگشایی مدارس، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر برنامه وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت اینترنت با بیان اینکه در‌ این‌ مورد تقویت نظارت‌ها و همچنین ساختار را در دستور کار داریم مطرح کرد: «برای بهبود وضعیت اینترنت در حال طراحی برنامه هستیم و گام به گام پیش می‌رویم، گفت: «رئیس جمهور رضایت مردم را مطالبه می‌کند و به‌ طور مرتب در جلسات هیئت دولت بر این موضوع تأکید دارد. ما هم دراین‌مورد مکلف هستیم.»

او توضیح داد: در این مورد دو نگاه وجود دارد. نگاه اول این است که نظارت‌ها را تقویت کنیم که حتماً در این دوره‌ این کار را خواهیم کرد. از طرف دیگر باید ساختار را تقویت کنیم. هر دوی این موضوعات را در دستور کار داریم. البته ما در حوزه‌های مختلفی نظارت و تعاملمان را با مردم تقویت می‌کنیم؛ البته نه صرفاً در بحث ارتباطات بلکه در بحث شبکه‌های پستی هم به‌ دنبال این هستیم که بتوانیم به‌صورت میدانی و از نزدیک از مردم بازخورد بگیریم؛ بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد.

هاشمی درباره‌ وعده‌ تعامل با نهاد‌های مختلف به منظور رفع مشکل فیلترینگ هم توضیح داد: «محور این کار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است و سلسله جلساتی در این راستا برگزار شده است. درحال‌حاضر در حال پیگیری هستیم. اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.»

او همچنین درباره برنامه‌ مشخص وزارت ارتباطات برای هوش مصنوعی هم گفت: «درباره هوش مصنوعی ظرفیت‌های دیگری داریم از جمله سازمان ملی هوش مصنوعی که با آنها هم جلسه داشتیم. معاونت علمی و فناوری و بعضی از نهاد‌های انقلابی هم ظرفیت‌های دیگرند. ما باید تمام ظرفیت‌های خود را در قالب هم‌افزایی پای کار بیاوریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار