سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: درآمد‌های فرودگاهی کشور از طریق پرواز‌های عبوری افزایش می‌یابد.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در رادیو تهران با بیان اینکه  با توجه به قانون پنجم باید منابع مالی توسعه فرودگاه ها از طریق بخش مسافری تامین شود گفت: تامین منابع مالی توسعه فرودگاه ها  زیرساخت فرودگاه و خدمات مربوط به مسافران بخش هوایی از طریق مسافران باید انجام شود که  این موضوع به عنوان تکلیف به شرکت های هواپیمایی  ابلاغ  و مقرر شد از هر نفر ۱۰ یورو  دریافت شود و این هزینه ها بر روی بلیت مسافران محاسبه شده است.

وی ادامه داد:  این مبلغ به عنوان منابع مالی  به خزانه عودت داشته می شود از طریق آن به بخش های مختلف زیرساختی فرودگاه ها تزریق می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظها رکرد: فرودگاه های که دارای مرز هوایی هستند متناسب با تعداد پروازها از هر مسافر ۱۰ یورو دریافت می‌شود که به صورت قانونی به محل خزانه واریز شده و از طریق آن در اختیار فرودگاه ها برای ارائه خدمات بهتر لحاظ می شود. 

او اظهار کرد: بخش عمده ای از درآمدهای فرودگاهی از طریق پروازهای عبوری دریافت می شود و برخی از دولت ها می توانند از  بخشی از این درآمدها را به پرخه توریسم تزرق می کنند واین حمایت ها متناسب با وظایف قانونی دستگاه ها متفاوت است.

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار