مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با تنظیم سند همکاری میان اصفهان و جمهوری تاتارستان تعاملات اصفهان با جمهوری تاتارستان گسترش می‌یابد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت : این سند بتازگی و در ادامه سفر رییس جمهور تاتارستان و هیات همراه وی در ماه‌های گذشته به اصفهان برای توسعه همکاری‌ها تنظیم شد.

امید شریفی  افزود: طی چند ماه اخیر با تشکیل پنج کمیته تخصصی در حوزه‌های علمی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری اصفهان و جمهوری تاتارستان، بخش‌های خصوصی و دولتی این همکاری‌ها احصا و در قالب بند‌های اجرایی در این سند تنظیم شده است.

او  سرمایه گذاری، تبادلات فرهنگی، ارائه خدمات فنی مهندسی، تبادل کالا و تجارت، خدمات بهداشتی و درمانی را از جمله بند‌های اجرایی این سند برشمرد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: از سال گذشته با تشکیل «دبیرخانه گسترش همکاری‌های استان اصفهان با کشور‌های هدف» در معاونت اقتصادی استانداری اصفهان، توسعه ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به صورت متمرکز در حال پیگیری و فعالسازی است.

اوافزود: باتوجه به فعالیت‌های صورت گرفته، امیدواریم شاهد جهش قابل توجه در تولید ارزش افزوده و رشد ثروت در سبد اقتصادی استان باشیم.

تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه و پایتخت آن شهر کازان است.

در حال حاضر کشور‌های متعدد از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک اقتصادی با تاتارستان دارند. این جمهوری نیز ۱۴ نمایندگی در خارج از روسیه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.