تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروزی چهار بر یک شاگردان شمسایی به پایان رسید.

تیم ملی فوتسال کشورمان در آخرین دیدارش در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال و از گروه F ، به مصاف تیم ملی فرانسه رفت. این دو تیم دو بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در این مسابقه برای صدرنشین به مصاف هم رفتند. البته در جدول ایران به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین است و در صورت مساوی، صدرنشین باقی می ماند. هر چند شاید صدرنشینی به نفع هیچکدام از دو تیم نباشد زیرا تیم صدرنشین در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برزیل بهترین تیم جهان خواهد رفت.

تیم شمسایی در این جدال سرنوشت ساز، سه مهره کلیدی خود را حسین طیبی و سنگ سفیدی به علت محرومیت و سعید احمدعباسی را با توجه به مصدومیت در تمرین روز گذشته در اختیار ندارد و همچنین چند بازیکن دیگر درگیری ویروس آنفلوانزا شده‌اند. با این حال، سرمربی تیم ملی از ترکیب ابتدایی‌اش رونمایی کرد که تفاوت زیادی نسبت به دو دیدار قبلی مقابل ونزوئلا و گواتمالا دارد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران مقابل فرانسه؛

سعید مومنی
علی‌رضا رفیعی پور 
علی‌اصغر حسن زاده؛ کاپیتان
امیرحسین داودی 
سجاد یوسف‌خواه

گزارش مسابقه: 

با توجه به اینکه هیچکدام از دو تیم نمی خواهند صدرنشین باشند و در یک چهارم به برزیل نخورند، هیچ حمله ای تاکنون نکرده اند و بازی به شکلی کاملا سرد و فقط با پاسکاری دو تیم پیگیری می شود.

نیمه نخست مسابقه به کسل کننده ترین شکل ممکن و با پاسکاری و قدم زدن های دو تیم به پایان رسید و 20 دقیقه این تیم خیلی زود و در 25 دقیقه به پایان رسید که نشان دهنده این است که بازی خیلی کم از جریان مسابقه خارج شده .

در نهایت در پنجمین دقیقه از نیمه دوم، سالار آقاپور به راحتی در میان مدافعان فرانسه حرکت کرد و با یک ضربه نه چندان محکم دروازه فرانسه را باز کرد. دروازه بان فرانسه در این صحنه هیچ واکنشی از خود نشان نداد و به راحتی گذاشت دروازه اش باز شود تا تیمش عقب بیفتد.

ایران پس از اینکه دید فرانسه هیچ تلاشی برای گلزنی نمی کند و چاره ای جز رفتن به سمت سخت تر جدول ندارد، گلزنی را آغاز کرد و خیلی زود گل دوم توسط مسلم اولاد قباد زده شد.

گل سوم هم بلافاصله با یک شوت از راه دور از سوی علیرضا رفیعی پور زده شد.

فرانسه بعد از اینکه خیالش از شکست راحت شد به صورت پاورپلی بازی کرد و این باعث شد تا سالار آقاپور دروازه بدون دروازه بان فرانسه را برای بار چهارم باز کند.

البته فرانسه خیلی زود یکی از گلها را جبران کرد تا نتیجه چهار بر یک شود. محمد توره این گل را برای فرانسه زد تا کمی از سنگینی شکست کم کند.

در نهایت ایران با نتیجه چهار بر یک پیروز شد تا صدرنشین شود و در دور بعد باید به مصاف مراکش قهرمان آفریقا برود. ایران در صورت عبور از مراکش احتمالا در یک چهارم به مصاف تیم قدرتمند برزیل خواهند رفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار