کارگاه نقاشی «پروانگی» به مناسبت هفته دفاع مقدس و دومین کنگره شهدای استان فارس در شیراز برپا شد.

در این رویداد هنری، ۱۱ هنرمندنقاش برجسته استان فارس روایتگر لحظه شهادت یازده تن از شهدای والامقام، بر بوم‌های خود بودند که هر یک قصه‌ای از عشق و ایثار را زمزمه می‌کرد و گواهی بر زنده بودن روح ایثار و شهادت در دل این دیار بود.

ایده «لحظه شهادت» اولین بار است که بر بوم‌های هنرمندان نقش می‌بندد، شهدای منتخب به عنوان موضوع خلق اثر، توسط دفتر روایت حوزه هنری به هنرمندان ارائه شده بود.

امیرحسین عبادیان، مسئول این کارگاه اظهار داشت: «هنر، زبانی است که فراتر از مرز‌های جغرافیایی و زمانی، پیام خود را منتقل می‌کند. این هنرمندان با زبان رنگ، داستان زندگی شهدا را برای نسل‌های آینده روایت کردند تا این الگو‌های ارزشمند، همیشه در یاد‌ها باقی بمانند.

هدف از برگزاری این کارگاه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است. هنرمندان شرکت‌کننده با تمام وجود به این موضوع پرداخته‌اند و آثاری خلق کرده‌اند که بیانگر عمق احساسات و احترام آنها به شهداست.»

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری استان فارس نیز با حضور در این کارگاه، از نزدیک شاهد تلاش هنرمندان بود و با آنها به گفتگو پرداخت. وی ضمن تقدیر از هنرمندان شرکت‌کننده، بر اهمیت نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

در پایان این رویداد، از هنرمندان شرکت‌کننده تقدیر به عمل آمد. اسامی این هنرمندان مصطفی فتوح نژاد، صولت الله باصری، سلمان زارع مهذبیه، علی خوب یار، مجتبی کشاورزی، مهسا روستا، فرنوش فلاح، رایحه سجادیان، فهمیه فرازنده، نجمه راسخ و مریم فرهادی است.

آثار خلق شده در این کارگاه، در آینده‌ای نزدیک در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار