مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ برنامه با محوریت فرهنگی و ترویجی در هفته دفاع مقدس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا می‌شود.

مجتبی میرحسینی  حرکت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران و حفظ مسیر بالندگی آن را نیازمند سرمایه‌گذاری در ترویج و تبلیغ مؤلفه‌های تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: جامعه‌ای که با فرهنگ ایثار و فداکاری و جهاد عجین شود، به سمت پیشرفت و توسعه پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: شهدا بشریت را مدیون خویش ساختند، چرا که بزرگترین دستاورد‌های انسانی را با از خودگذشتگی و فداکاری تحصیل کردند و در خاطره ملت ماندگار شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان افزود: هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی در سطح استان با هدف حفظ و نهادینه‌سازی نهال بارور فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از ۷۰ برنامه با محوریت فرهنگی و ترویجی در هفته دفاع مقدس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

میرحسینی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه آئین میهمانی لاله‌ها است که این برنامه پنجم مهر توسط بنیاد شهید و با مشارکت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع تقویم «با شهیدان» در سطح استان با هدف معرفی شهیدان و وصیت‌نامه آنان از اقدامات دیگری است که در این هفته صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان حضور راویان ایثار در دانشگاه‌ها، مدارس و محافل فرهنگی را نهادینه‌سازی، عینیت‌بخشی ترویج و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت رفتار‌های ایثارگرانه در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: راویان ایثار در این ایام با حضور در دانشگاه‌ها، مدارس و محافل فرهنگی و معرفی الگو‌های ایثارگر همراه با دانش و ارتقای انگیزه‌های فردی و اجتماعی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: برگزاری میزگرد و بیان خاطرات ایثارگران و در صداوسیمای سیستان و بلوچستان نیز از دیگر برنامه‌های ترویجی با محوریت راویان ایثار است که با تبیین گفتمان جهانی بر مبنای فرهنگ ایثار جهاد و شهادت اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سیستان و بلوچستان از نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این مراسم یکشنبه، یکم مهر هم‌زمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس به‌طور هم‌زمان در تعدادی از مدارس شاهد استان سیستان و بلوچستان برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

میرحسینی در ادامه با اشاره به دیدار مسئولان با ایثارگران در هفته دفاع مقدس بیان کرد: در راستای اجرای طرح سپاس مسئولان استان با ایثارگران در هفته دفاع مقدس دیدار و از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس تجلیل خواهند کرد.

وی برگزاری تئاتر‌های خیابانی با موضوع ایثار و شهادت به‌ویژه معرفی شهدای غریب را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: برگزاری موکب خدمت‌رسانی در گلزار شهدا با مشارکت تشکل‌های ایثارگر، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان برای زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و به ویژه شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، اکران تابلو‌های تبلیغاتی در سطح استان و تبلیغات محیطی در ادارات از برنامه‌های دیگری است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: این برنامه‌ها در راستای گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۲۲۰۰ شهید والامقام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان، اجرای سرود نوجوانان با مشارکت مؤسسات و تشکل‌های وابسته را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید استان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و اذعان کرد: ادامه راه شهیدان، قدرشناسی از ایثار آنان و شکر نعمت عظیم خداوند به ملت است و یقیناً در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسیر انقلاب بیش از پیش به سمت تعالی و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار