محمدی ثانی گفت: با حملات حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی حدود ۲۰۰ هزار نفر، دیگر نمی‌توانند در سرزمین‌های اشغالی زندگی کنند.

محمد محمدی ثانی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره حملات مقاومت به صهیونیست‌ها و آوارگی ساکنان شمال سرزمین های اشغالی اظهار کرد: پس از هفت اکتبر و نبرد طوفان الاقصی در لبنان جبهه حمایتی برای کمک و همراهی مردم غزه ایجاد شد و این جبهه در روز‌های اول عمق حملات کمی داشت و هر چه جنایات صهیونیست ها افزایش پیدا کرد، عمق حملات حزب الله نیز افزایش پیدا کرد.

وی گفت:  پس از آن شاهد حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان بودیم و حزب الله نیز اقداماتی در جهت مقابله با صهیونیست‌ها انجام داد.

وی ادامه داد: با حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی اکنون تقریبا حدود ۲۰۰ هزار نفر در این شهر‌ها آواره شده‌اند؛ آواره به این معنا که دیگر نمی توانند در سرزمین های اشغالی زندگی کنند.

محمدی ثانی افزود: اسکان این‌ها کار سختی است و بسیاری از سوله ها و استادیوم‌ها و هتل ها برای اسکان این‌ افراد اختصاص داده شده و هزینه اسکان این‌ها اینقدر زیاد است که نتانیاهو به دنبال بازگرداندن آن‌ها به هر قیمتی به شمال است.

وی گفت: حملات اخیر صهیونیست‌ها و موضوع پیجر‌ها و موشک باران بیروت برای زیر فشار گذاشتن حزب الله لبنان و اعتراضات مردمی علیه حزب الله و مقاومت بود که حزب الله حملات را متوقف کند. اما این گونه نشد. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: سید حسن نصرالله به وضوح اعلام کرد راه بازگشت این ۲۰۰ هزار نفر به شمال راه زور نیست و راه آن توقف نبرد در غزه است و اگر به زور گفتن ادامه دهید تعداد این آوارگان را نیز بیشتر می‌کنیم. حملاتی که در روز‌های گذشته از عراق عملی شد در همین راهبرد حزب الله قرار دارد. اکنون عمق حملات حزب الله به شهر حیفا، اکا و نهاریه رسیده است یعنی همان جایی که آوارگان اسکان پیدا کرده زیر بار حملات حزب الله رفته که ادامه این شرایط باعث فلج شدن امنیت و اقتصاد صهیونیست‌ها می‌شود و حزب الله تاکنون به خوبی این فشار‌ها را وارد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار