کارشناس سیاست خارجی گفت: کار گذاشتن مواد منفجره در پیجر‌ها به نحوی که بتوانند با فشار دادن یک دکمه آن را منفجر کنند کشتار جمعی است.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجی و سفیر پیشین کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انفجار پیجر‌ها در لبنان بیان کرد: ژاپنی‌ها مقدار زیادی از واکسن‌هایی که آمریکا برای مقابله با کرونا فرستاده بود را به آمریکا برگرداندند، به خاطر اینکه تراشه های بسیار ریز و ذره بینی در درون این واکسن‌ها گذاشته بودند تا به بدن افراد وارد شود و عوارض خاصی را به دنبال دارد. یعنی آمریکا حتی از این موضوع برای مردم ژاپن که جزو همپیمانان آمریکاست هم دریغ نکرده است، بله این ماهیت آمریکاست و البته اسرائیل که هم پیمان و دست پرورده آمریکا  و انگلیس است طبیعی است که از هر ابزاری برای ارتکاب جنایت استفاده کند.

وی ادامه داد: کار گذاشتن مواد منفجره در پیجر‌ها، لپ تاپ‌ها و موبایل‌ها به نحوی که بتوانند با فشار دادن یک دکمه آن را منفجر کنند برای اینها یک امر عادی محسوب می شود. البته این کار یک کشتار جمعی است. شرکت موتورولا چه در تایوان چه در آمریکا چه در خود اراضی اشغالی هم به عنوان جنایتکار محسوب می شود؛ چرا که به جای اینکه پیجر، لپ تاپ و موبایل بفروشند در حقیقت بمب فروختند. نکته بعد اینکه ابتدا به این پیجر‌ها پیام آمده تا آنها را به سمت صورتشان بگیرند و بعد ترکیده است، در نتیجه  چشم بسیاری از این افراد  و مچ دستشان آسیب دیده است.

قدیری ابیانه افزود: جالب است در بیمارستان آمریکایی بیروت که پرستاران و کادر پزشکی آمریکایی هستند این پیجر‌ها را به بهانه تعمیرات جمع کرده بودند یعنی اطلاع داشتند از ماجرا و دستور داشتند که این  جنایت را انجام دهند. این اقدام  یک جنایت علیه بشریت و کشتار جمعی محسوب می شود و طبیعتاً باید با آن مقابله کرد. اسرائیل باید منتظر عملیات سرسختانه حزب الله باشد و باید بقیه وسایل ارتباطی را هم دقیقاً مورد توجه قرار بدهند و ما هم باید مراقب باشیم و بدانیم که وسایل الکترونیکی که ما هم از خارج می خریم آیا به چنین تجهیزات قابل انفجاری مجهز هستند یا خیر.

سفیر پیشین کشورمان در پایان بیان کرد: درصد بالایی از سرور‌هایی که مورد استفاده شبکه‌های اجتماعی قرار می گیرند از آمریکا وارد می‌شوند. با توجه به اینکه سفیر ما در لبنان مجروح شده است باید شکایت در مجامع بین المللی مطرح شود. حتی به نظر من در دادگاه بین المللی هم باید شکایت هم علیه شرکت موتورولا و هم کشور‌های دخیل ثبت شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار