رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال یک میلیون و ۵۱۰ هزار دانش آموز در بدو ورود به کلاس اول معادل ۹۹ درصد مورد سنجش قرار گرفتند.

 محمد مصطفوی در مراسم آغاز سال تحصیلی در خراسان شمالی گفت: از این تعداد حدود ۹ هزار دانش آموز در کلاس اول مدارس استثنایی، تحصیل خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حدود ۸۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش خود دارد که در ۱۷۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه گفت: قریب به ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز گروه هدف تلفیقی زیر پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند که به دلیل خفیف بودن مشکلات آنها در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان به تحصیل اشتغال دارند.

مصطفوی به اجرای طرح مهراد اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور آموزش معلمان مدارس ابتدایی جرا می‌شود که قرار است ۳۰۰ هزار معلم در آن آموزش ببینند تا بتوانند به بهترین شکل به دانش آموزان استثنایی و مورد هدف ما آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دانش آموزان استثنایی، تامین سرویس مدارس است گفت: امسال هزینه‌های سرویس مدارس برای این دانش اموزان رایگان است، شهرداری‌ها و این سازمان مکلف شده است که امسال همه این هزینه‌ها را تامین کند.
۱۸۰ هزار دانش آموزش استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی کشور تحصیل می‌کنند.

برچسب ها: دانش آموز ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.