دیپلمات سابق کشورمان گفت: سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل بازتاب جهانی خواهد داشت و بهتر است که ایشان متن نطق خود را با رهبر انقلاب چک کند.

حسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بسیاری از سران کشورها و وزرای خارجه آنها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی می‌کنند ،بنابراین این رویداد فرصتی است تا دیدارهای دو جانبه بین مقامات کشورها برقرار شود و آقای پزشکیان می‌تواند در حاشیه این مراسم ملاقات ها و مصاحبه های بسیاری انجام دهد.

پزشکیان متن سخنرانی خود در سازمان ملل را با رهبر انقلاب چک کند

وی با اشاره به اهمیت نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: رئیس جمهور باید این مسئله را بسیار مهم بداند چرا که او نماینده کل ایران است. در گذشته رسم بود که روسای جمهور متن نطق خود را با رهبری چک می کردند به عنوان مثال مقام معظم رهبری در زمانی که می‌خواستند به عنوان رئیس جمهور در سازمان ملل سخنرانی کنند محتوای نطق خود را با حضرت امام(ره) در میان می‌گذاشتند و در نتیجه بهتر است که آقای پزشکیان نیز این کار را انجام و از رهنمودهای معظم له بهره مند شوند.

قدیری ابیانه تصریح کرد : رئیس جمهور باید بداند که هر موضعی که در سخنرانی خود به کار بگیرد انعکاس جهانی خواهد داشت و لذا ایشان باید مراقب باشد که هیچ اشتباهی در خوانش و بیان مواضع نداشته باشد. همچنین آقای پزشکیان باید درباره مردم مظلوم غزه نطق صریحی داشته باشد و تاکید کند که کسانی که به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند در کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی دخیل هستند. همچنین ایشان باید تاکید کند که رژیم صهیونیستی حق ندارد دم از حقوق بشر بزند.

سفر رئیس جمهور به آمریکا تاثیری در رفع تحریم‌ها ندارد

دیپلمات سابق کشورمان با بیان این که این سفر هیچ تاثیری در رفع تحریم ها ندارد متذکر شد: آقای پزشکیان در این سفر نباید به دنبال این باشد که مقامات آمریکایی را راضی کند تا تحریم‌ها را بردارند چرا که آنها چنین کاری نمی‌کنند و در واقع رژیم صهیونیستی این اجازه را نمی‌دهد. هیچ فرقی هم بین رئیس جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه وجود ندارد. بنابراین ایشان باید موضع صریح ایران را اعلام و به خنثی‌سازی تحریم‌ها توسط ایران اشاره کند چرا که این امر قدرت ما را به آنها یادآوری خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت : بهتر است رئیس جمهور در سخنان خود به این مسئله اشاره کنند که جمهوری اسلامی ایران بین مردم و دولتمردان آمریکا فرق می‌گذارد. همچنین ایشان باید از دانشجویان و کسانی که در آمریکا مخالفت هستند و خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونسیتی ابراز کرده اند تجلیل کند.

وی در پایان گفت: استفاده از ابزار ارتباطی برای کشتار جمعی در لبنان و حمایت‌های آمریکا و انگلیس از این شیوه نسل کشی نیز مسئله ای است که باید  توسط رئیس جمهور به آن اشاره شود. در این سفر آقای عراقچی نیز دیدارهای بسیاری با مقامات کشورها دارد و ایشان باید تاکید کند که ما در برابر اقدام تروریستی علیه سفیر کشورمان در لبنان سکوت نخواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
فقط خدا رحم كنه سوتي نده كه از ملت از ايران نخندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
داری خیال پردازی می کنی عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
سفیر سابق چه کارهای مفیدی برامون کردند از عملکرد خوشون هم بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
باشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
قدیری جان سازمان ملل مثل تیغ دولبه است؛ اگه سوتی بدی همه دنیا میفهمن!!
آخرین اخبار