نایب رئیس دوم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: ما در هفتم اکتبر دیگری همانند هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به سر می‌بریم که این بار از جنوب لبنان رخ می‌دهد.

«حسن خریشه» نایب رئیس دوم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین  به تمجید عملیات حزب الله پرداخت و گفت: عملیات نظامی حزب الله لبنان علیه مواضع نظامی ارتش اشغالگر اسرائیلی با شلیک ده‌ها موشک در بامداد یکشنبه نشان داد که بدون هیچ شک و تردیدی محور مقاومت همچنان قوی است.

وی افزود: ما در هفتم اکتبر جدیدی به سر می‌بریم، اما این بار نه در غزه بلکه در شمال فلسطین اشغالی و از جنوب لبنان. ‌مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات خود با عنوان طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

خریشه با اشاره به وحشت حاکم بر صهیونیست‌ها تصریح کرد: اسرائیلی در آشفتگی به سر می‌برند. برادران در یمن، عراق و لبنان در کنار فلسطین می‌جنگند و این بیانگر وحدت میادین است که دشمن را به هم ریخته و آشفته کرده است.

وی درباره تحولات کرانه باختری نیز افزود: رژیم اسرائیل در حال تعمیق اشغالگری در کرانه باختری است و این امر از اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری به بهانه مبارزه با مقاومت که روز به روز گسترش می‌یابد، شروع شده است. این پیامی است مبنی بر اینکه همه در معرض هدف قرار دارند چه فرد مقاوم باشد، چه سازشکار و چه آنانی که منتظر حل و فصل اوضاع هستند.

خریشه تاکید کرد: دشمن از طریق تعمیق اشغالگری در کرانه باختری به دنبال از بین بردن وحدت نخبگان سیاسی فلسطینی و پشتیبانی آنها از مقاومت است. ملت فلسطین پشت سر مقاومت متحد هستنند. نخبگان سیاسی فلسطینی باید به مسئولیت خود عمل کرده و در کنار ملت خود از طریق اجرای آنچه پیش از این روی آن توافق شده، قرار گیرند و تصمیمات اتخاذ شده درباره اجماع ملی فلسطینی از سال ۲۰۰۵ تاکنون را اجرایی کنند.

خریشه افزود: ورود عامدانه و متوالی اسرائیل به مناطق تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین بدان مفهوم است که این رژیم قصد دارد نشان دهد که توافقی میان آن و طرف فلسطینی وجود ندارد. همه در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) کشور فلسطینی را به رسمیت نمی‌شناسند. تشکیلات خودگردان در برخی مناطق با اختیارات محدود خدماتی مدنی به فلسطینی‌ها می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار