یونیسف می‌گوید گفتگو‌هایی برای اضافه کردن مواد مغذی و انواع دیگر واکسن به برنامه واکسیناسیون کودکان غزه در جریان است.

تد چایبان، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد در دور دوم واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه، برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به همراه غربالگری تغذیه به برنامه بهداشتی سازمان ملل در غزه اضافه کند.

به گزارش الجزیره، این مقام یونیسف گفت که بحث در خصوص افزودن واکسن‌های دیگر به این برنامه (مانند واکسن سرخک) در جریان است، زیرا بیش از ۴۴ هزار کودک فلسطینی سال گذشته در غزه متولد شده‌اند و به دلیل جنگ هیچ یک از واکسن‌های لازم را دریافت نکرده‌اند. 

دور اول کارزار واکسیناسیون کودکان غزه در برابر بیماری فلج اطفال اول سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز شد و طی بیش از یک هفته ۹۰ درصد کودکان زیر ۱۰ سال غزه واکسینه شدند. 

سِیتا آکیهیرو، مدیر بهداشت آنروا می‌گوید که آژانس‌های سازمان ملل در حال حاضر در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند تا دور دوم واکسیناسیون در غزه حدود اواسط اکتبر آغاز شود.

پیش از این بیماری فلج اطفال به مدت ۲۵ سال در نوار غزه ریشه‌کن شده بود، اما با آغاز جنگ و هدف گرفتن تاسیسات آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط ارتش اشغالگر، ویروس فلج اطفال ابتدا در فاضلاب غزه یافت شد و پس از مدتی رسانه‌ها گزارش دادند که یک کودک ۱۰ ماهه به این بیماری مبتلا شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار