رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: از امسال زنگ نماز به مدت ۲۰ دقیقه در برنامه آموزشی مدارس الزامی شده است.

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز با اشاره به اینکه نیمی از ۲ هزار مدارس استان دارای نمازخانه هستند، اظهار کرد: در دیگر مدارس فاقد نمازخانه نیز نماز‌های جماعت در فضای سالن‌ها برگزار می‌شود، قریب به ۶۸۰ نمازخانه مدارس استان دارای فرش سجاده و مابقی نمازخانه‌ها نیز در دست تجهیز هستند.

اروجی تأکید کرد: در پی نامه وزارت آموزش و پرورش به وزارت کشور و دستور وزیر کشور به استانداران مقرر شد که اعتباری برای تجهیز همه نمازخانه‌های مدارس به فرش سجاده از سوی استانداری تخصیص یابد که امیدواریم با تحقق این اعتبارات به‌زودی شاهد تجهیز همه نمازخانه‌های مدارس به فرش سجاده‌ای و آب گرم بهداشتی برای وضو باشیم. 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه روز گذشته اول مهرماه پویش زنگ نماز با عنوان «مهر با مُهر» در همه مدارس سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: آغاز مهر امسال با برگزاری نماز‌های جماعت در ۲ هزار مدرسه چهارمحال‌وبختیاری همراه شد.

وی با ذکر اینکه نماز‌های جماعت در مدارس مناطق ۱۷گانه آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه و جماعات برگزار شد، ادامه داد: در مرکز استان نیز آیین نمادین پویش «مهر با مهر» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در نمازخانه دبیرستان دخترانه شاهد شهرکرد برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه وزیر دولت جدید اقامه نماز را مهم‌ترین برنامه پرورشی در مدارس اعلام و ابلاغ کرده است، افزود: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز منعقد شد و فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک این دو نهاد در حوزه نماز تقویت می‌شود و وضعیت اقامه نماز در مدارس با توجه ویژه‌ای دنبال خواهد شد.

اروجی با بیان اینکه از امسال زنگ نماز به مدت ۲۰ دقیقه در برنامه آموزشی مدارس الزامی شده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی آموزش عملی نماز را فرا می‌گیرند و دانش‌آموزان از پایه چهارم تا دوازدهم می‌توانند در زنگ نماز ناظر بر اقامه نماز جماعت در مدرسه شرکت کنند؛ بنابراین مدیران مدارس مکلفند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و بستر را فراهم کنند که در وقت شرعی نماز جماعت در مدرسه برای دانش‌آموزان برگزار شود.

وی در پایان گفت: امید است با رونق‌بخشی به اقامه نماز در مدارس شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم و بتوانیم در تربیت نسل مؤمن و بانشاط و امیدوار قدم‌های استواری برداریم و به قله تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر شویم.

برچسب ها: مدارس ، اقامه نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار