اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با توجه به ارزش‌های بالای منطقه میانکاله و همچنین طمع افراد سود جو و فرصت طلب در جهت تخریب و تصرف اراضی مشخص نمودن مرز‌های مناطق تحت مدیریت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش میانکاله یکی از تالاب استان مازندران است، گفت: طرح مدیریت و احیاء این تالاب در راستای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی احیاء تالاب‌های کشور، از چند سال گذشته در حال اجرا می‌باشد و با توجه به اهمیت و ارزش آن، اقدامات زیادی در جهت احیای آن انجام شده است

او افزود: یکی از برنامه‌های اجرایی در منطقه میانکاله ثبیت مرز و تحدید حدود می‌باشد که خوشبختانه پس از تخصیص و ابلاغ اعتبار از منابع ملی، این اداره کل طی پیمانی در تاریخ۱۴۰۳/۵/۲۸ با یکی از شرکت‌های ذیصلاح، نسبت به آغاز عملیات نشانه گذاری با پایه‌های بتنی به طول ده کلیومتر از ضلع جنوبی تالاب میانکاله اقدام نموده است.

کاویان گفت: این اقدام نه تنها زمینه نظارت و کنترل بیشتر بر منطقه را فراهم خواهد آورد، بلکه به عنوان یک عامل بازدارنده در زمینه تصرف و تجاوز به محدوده آن منطقه عمل خواهد نمود.

او با اشاره به اینکه محیط زیست مازندران دارای ۲۱ منطقه چهارگانه با مساحت ۵۰۷ هزار هکتار بوده، افزود: با توجه به ارزش‌های بالای این مناطق و همچنین طمع افراد سود جو و فرصت طلب در جهت تخریب و تصرف اراضی، این اداره کل مشخص نمودن مرز‌های مناطق تحت مدیریت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این روند در سال‌های آتی، منوط به تخصیص اعتبارات لازم از منابع ملی و استانی می‌باشد تا از تخریب، تجاوز و تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی استان توسط سود جویان جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار