دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان گفت: امسال برای اولین بار به جز نخبگان علمی، نخبگان ادبی، هنری و مهارتی نیز شناسایی شدند. 

 رسول محمدقلی دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان در نشست خبری چهاردهمین همایش ملی نخبگان گفت: ۱۰ مهر به نام شهید چمران به عنوان روز نخبه نام گذاری شده است. همایش بنیاد ملی نخبگان چهاردهمین همایش بوده که از ۱۴ سال قبل شکل گرفته است. از سال ۸۶ که سال ابتدایی شکل گیری بنیاد ملی نخبگان بود یکی از برنامه‌های اصلی، شناسایی نخبگان به دستور رهبر انقلاب و رئیس جمهوری کشور انجام شد. 

او افزود: اشخاص اول مسئولیتی و حاکمیتی کشور میزبان نخبگان هستند. در دولت سیزدهم گزارش جامعی از مشکلات نخبگان خدمت رهبر انقلاب توسط رئیس جمهور مطرح شد که چراغ راهی برای یک سال پیش رو مورد توجه قرار بگیرد. شاخصه‌های بنیاد ملی نخبگان به طوری است که جامعه محدودی می‌توانند مسئله خود را برای بررسی ارسال کنند. از بین ۴ هزار درخواست ارسال شده جامعه نخبگان برای حضور در همایش ملی نخبگان در محضر رهبر انقلاب حدود ۶۰۰ نخبه تایید شده است که ۲۰۰ نفر از جامعه بانوان و ۴۰۰ نفر از جامعه آقایان هستند. 

محمدقلی بیان کرد: در ۹ محور از نخبگان خواسته شده است که درخواست‌های خود را اعم از حوزه سلامت و بهداشت، فناوری نوظهور، فناوری پیشرفته، فناوری نرم و پولی و بانکی به بنیاد ملی نخبگان ارسال کنند. این ۹ محور دارای ستاد و کارگروه‌های جداگانه هستند که بتوان به صورت جداگانه به آنها رسیدگی کرد و در این همایش مطرح شوند.

او اظهار کرد: ۱۰ درصد از مطالب ارسالی نخبگان مورد تایید داوران قرار گرفته است. ۷ نفر از نخبگان تایید شده در محضر رهبر انقلاب صحبت و مشکلات و دغدغه‌های خودشان را ارائه خواهند داد. 

او ادامه داد: ۷ نفر تایید شده باید از همه جوانب اعم از ارائه مناسب بدون استرس و مسائل دیگر مورد تایید قرار بگیرند. از جامعه دانشجویی، دانشگاهی، کارآفرینان و دانشگاهیان در همایش ملی نخبگان در ۱۰ و ۱۱ مهر محضر رهبر انقلاب حضور خواهند داشت. 

 دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان  تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور کشور و وزرای همراه مسعود پزشکیان دیداری با جامعه نخبگانی برای ایجاد زمینه برای تعامل با آنها برگزار خواهد شد. یکی از ماموریت‌های نخبگان این است که بتوانند در عرصه دانش بنیان پیشرفت کرده و حضور داشته باشند. امسال برای اولین بار به جز نخبگان علمی، نخبگان ادبی، هنری و مهارتی نیز شناسایی شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار