معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قزوین گفت: به‌دنبال بازدید اعضای کارگروه اشتغال شهرستان قزوین از طرح‌های مشاغل خانگی در بخش پشتیبان، چهار طرح اشتغالزایی حوزه صنایع‌دستی با ۲۷ نیروی شاغل شناسایی شد.

سیدمیثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قزوین گفت: در راستای حمایت از کسب‌وکار‌های خانگی، اشتغالزایی و راستی‌آزمایی طرح‌های مشاغل خانگی، کارگروه اشتغال شهرستان قزوین متشکل از نمایندگان حوزه معاونت صنایع‌دستی استان، فرمانداری و اداره کار از چهار طرح فعال و اشتغالزایی این حوزه بازدید کردند.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه تولیدات چرمی دست‌دوز با ۱۵ نیروی شاغل، خراطی چوب با ۷ نیروی شاغل و گلیم بافی با ۵ نیروی شاغل فعالیت دارند که پس از شناسایی توسط کارگروه شهرستان و تصویب در کارگروه استانی مجوز مربوطه صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

حصاری در خصوص شرایط مشمولان این طرح‌ها گفت: مشمولان این طرح‌ها نباید از شاغلان دولتی باشند و افراد تحت پوشش با حمایت از پشتیبان‌ها در مشاغلی که امکان تولید محصول را دارند تحت عنوان مشاغل خانگی اشتغال به کار دارند.

وی اضافه کرد: از مزایای این طرح‌ها کمک به افرادی است که امکان اشتغال در بیرون از منزل را ندارند و این امکان فراهم می‌شود که ضمن کمک به اقتصاد خانواده در کنار رسیدگی به امورات خانه به حرفه خود نیز اشتغال داشته باشند.

معاون صنایع‌‎دستی و هنر‌های سنتی قزوین قزوین یادآور شد: تاکنون بیش از ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی صادر شده و اعتبارات جذب شده برای حمایت از این طرح‌ها ۳۷ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان برای ۸۰۰ طرح بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.