نخست وزیر دانمارک از متحدان اوکراین خواست صحبت در مورد خطوط قرمز را متوقف کنند و به این کشور اجازه دهند تا به عمق خاک روسیه حمله کند.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک از متحدان اوکراین خواست صحبت در مورد خطوط قرمز در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند و به این کشور اجازه دهند تا به عمق خاک روسیه حمله کند.

بر اساس گزارش آر تی، فردریکسن در مصاحبه با بلومبرگ گفت: متحدان اوکراین باید از تردید دست بردارند و به آن اجازه دهند از سلاح‌های اهدایی برای حمله به داخل روسیه استفاده کند و به بحث‌های جاری در مورد خطوط قرمز از ابتدای درگیری پایان دهند. این یک اشتباه است.

فردریکسن هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات اهدایی کشور‌های غربی برای انجام حملات دوربرد در روسیه نشان دهنده تشدید تنش است که متحدان کی یف را به مبارزه می‌کشاند را رد کرد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه جمعه گذشته گفت که مسکو دارای تسلیحات آماده نظامی است که عواقب ناگواری برای شرکای کی یف خواهد داشت.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که آمریکا باید هشدار‌های روسیه در مورد خطرات ادامه تشدید اوضاع در اوکراین را جدی‌تر بگیرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد که کشور‌های ناتو با چراغ سبز به کی یف برای استفاده از سلاح‌های دوربرد، جنگ مستقیم با روسیه را آغاز می‌کنند.

اعضای پارلمان اروپا روز پنجشنبه طی نشست عمومی در استراسبورگ، در فرانسه با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را درباره اوکراین به تصویب رساندند که از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌خواهد فورا همه محدودیت‌های اعمال شده بر حملات کی‌یف به خاک روسیه را لغو کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار