رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به دنبال پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه برخی علوم وارد منطقه ممنوعه دشمن شدیم.

 محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان گفت: انقلاب اسلامی با کمک دانشمندان و دانش‌آموختگانش توانست علوم و فنون پیشرفته را فرا بگیرد و خود را به قدرت نظامی مجهز کند.
وی اظهار کرد: ما در حال حاضر وارد منطقه ممنوعه دشمن شدیم؛ علومی از جمله آی تی، هسته‌ای و نظامی در انحصار قدرت‌های برتر جهان بود و آنها اجازه حضور دیگر کشور‌ها در این عرصه‌ها را نمی‌دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در سال ۱۳۸۷ نخستین ماهواره امید کشور را بطور آزمایشی در مدار گذاشتیم و بدین ترتیب وارد عرصه پرتابگری شدیم و از همان لحظه نیز منطقه ممنوعه دشمن را نقض کردیم.

اسلامی گفت: کشور‌های دیگر نمی‌خواستند ما در فضا حضور داشته باشیم و این اتفاقی که در سال ۱۳۸۷ افتاد، خیلی‌ها را نگران کرد.
وی افزود: امروز ما بسهولت ماهواره‌های علمی را به فضا پرتاب می‌کنیم و بعد از آن وارد دانش هسته‌ای شدیم و خود را به این علم نیز مجهز کردیم و بواسطه نقش علمی فرزندان کشورمان قدرتمند شدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: باید در زمینه مدارس اتمی سرمایه‌گذاری کنیم و در عین حال قدردان این کار خلاقانه و نوین در بخش مدارس باشیم، زیرا فرزندان این مرز و بوم باید بدانند که علوم و فنون جدید، پایه قدرت است.

اسلامی تاکید کرد: فرزندان مستعد و دارای ظرفیت کشورمان باید به سلاح دانش روز مجهز شوند و در تراز اول علمی دنیا قرار بگیرند.

 مجتمع آموزشی، فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان، امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مقامات محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۲ دبیرستان در مقاطع اول و دوم متوسطه پسرانه و دخترانه به نام «شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی» و دبستان پسرانه «شهید حسین امیر عبداللهیان» در زمره آموزشگاه‌های افتتاح شده در قالب مجتمه شهدای هسته‌ای کاشان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاونان وی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و سایر مسوولان محلی از بخش‌های مختلف در حال توسعه مجتمع آموزشی فرهنگی شهدای هسته‌ای نیز بازدید کردند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
در هوش مصنوعی هم گام بردارید
به نظر می‌رسد هوش مصنوعی از هسته ای جلوتر است
آخرین اخبار