رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان به عنوان سالمندترین استان کشور آمادگی راه اندازی نخستین بیمارستان جامع سالمندی را دارد.

کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه‌ای سالمندان گیلان امروز (دوشنبه ۲ مهر ماه) در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست با اشاره به درگیری این استان با جمعیت سالمندی گفت: راه اندازی کلینیک جامع سالمندی یکی از ضروریات امروز و از واجبات غیر قابل انکار در آینده است.

او با اشاره به آمادگی گیلان برای راه اندازی نخستین بیمارستان جامع سالمندی در کشور افزود: چنین بیمارستانی در کشور وجود ندارد، اما با توجه به اینکه این استان بیشترین جمعیت سالمندی را داشته و فضای فیزیکی متناسب با این نیاز نیز در استان وجود دارد، آمادگی راه اندازی بیمارستان جامع سالمندی همچون بیمارستان سوختگی، روانپزشکی، قلب و مواردی از این دست در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به تخصصی بودن ارائه خدمات به جامعه سالمندی اشاره و تصریح کرد: سالمندان برای دریافت خدمات درمانی نیازمند راه دسترسی مناسب، کاربری درمانی و خدمات ویژه و جامع هستند تا به مراکز دیگر ارجاع نشوند.

در این نشست اعضای کارگروه طرح‌ها، پیشنهاد‌ها و اقدامات انجام شده پیرامون سالمندی را مطرح و بررسی کردند. همچنین محور‌های بزرگداشت هفته ملی و روز جهانی سالمند ۱۴۰۳ طرح و پیرامون آن گفت‌وگو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.