آیین سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در حوزه علمیه ریحانه‌النبی برگزار شد.

نماینده ولی‌ّفقیه در استان مرکزی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه قرآن در چند آیه بر اولی‌الالباب تاکید کرده که نشان‌دهنده اهمیت آن است، گفت: اولی الالباب به معنی خردمندان و برگزیدگان عالم انسانیت و بشریت است که در راس آنها پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) هستند.

دری نجف آبادی افزود: اگر انسان‌ها در مسیر کمال و معرفت حرکت نکنند به درجه اولی الالباب نمی‌رسند بنابراین این انسان‌های برگزیده چشم و چراغ آینده هستند که از فرصت‌ها برای فتح قله‌های کمال و معرفت استفاده کردند.

او با بیان اینکه رسیدن به مقام خردمندان همه را شامل می‌شود و اختصاص به جنسیت مرد یا زن ندارد، گفت: طلبه‌ها هم باید قدر فرصت‌ها را بدانند و با مجاهدت، علم، معرفت، اخلاص، فداکاری و باهدفگذاری برای رسیدن به مقام اولی الالباب تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هم گفت: استان مرکزی دارای ۱۸ مدرسه علمیه خواهران با ظرفیت هزار و ۴۴۷ طلبه در حال تحصیل است و ۲ هزار و ۱۷۹ طلبه دانش آموخته در سطح ۲، ۳ و ۴ در رشته‌های فقه و اصول، ادبیات، قرآن و تفسیر و کلام اسلامی هستند و رشته مشاوره در امور اجتماعی هم در سال آینده اضافه خواهد شد.

حجت‌الاسلام گودرزی با بیان اینکه ۲۲۶ طلبه جدید‌الورود در استان ثبتنام کردند، گفت: تعداد ثبتنام‌های اولیه در تمام سطوح ۴۱۷ نفر به تفکیک ۲۶۹ نفر سطح ۲، ۱۱۷ نفر سطح ۳ و ۳۱ نفر در سطح ۴ هستند و پس از مراحل گزینش نهایی تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

او گفت: در سال گذشته ۱۰۰کانون تخصصی از جمله قرآنی، هلال احمر، انجمن زن و خانوده، حجاب و عفاف در مدارس استان تشکیل شد و ۱۷۰ طلبه هم به عنوان هیئت امنای مساجد معرفی شدند همچنین ۶۰ طلبه حافظ قرآن در سطح استان و ۹ طلبه هم داور مسابقات قرآنی در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.