همزمان با آغاز کشت پاییزه محصولات کشاورزی، روند توزیع کودشیمیایی در چهار مرکز مهاباد هم تسریع شده و امسال بیش از ۹ هزار تن کود بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: در شهرستان مهاباد ۴ مرکز توزیع کودشیمیایی فعال است که کار خدمات رسانی به کشاورزان را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی یا همان اول شهریورماه بیش از هزار و ۱۵۰ تن کود اوره، حدود ۲۰۰ تن کود فسفات و ۱۰ تن کود پتاسیم در بین کشاورزان توزیع شده است.

سعیدیان ادامه داد: خوشبختانه امسال روند جذب و توزیع کود مناسب است و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی در فصول پاییز و بهار توزیع شده است.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه توزیع جامع نهاده‌های کشاورزی روند توزیع کودشیمیایی چند سالی است آسان‌تر شده، افزود: کشاورزان می‌توانند در مراکز خدمات نسبت به نیاز دریافت کود ثبت نام کنند تا وارد سیستم کارگزاران کود شده و سهمیه کود خود را دریافات کنند.

آذربایجان‌غربی سالانه نیازمند ۲۴۹ هزار تن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است که امسال ۱۱۹ هزار تن کود برای این منظور تامین و توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.