به مناسبت فرارسیدن فرخنده زادروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و با حضور سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، شعبه پیامبر اعظم (ص) بانک مسکن زاهدان به‌عنوان نخستین شعبه قرض‌الحسنه این بانک آغاز به کار کرد.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در مراسم افتتاح این شعبه، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاک و بزرگوار ایشان امام جعفر صادق (ع)، ربیع‌الاول را نماد وحدت و همبستگی مسلمانان توصیف کرد و بیان کرد: یکپارچگی و وحدت از مهم‌ترین آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است و عزت و سربلندی و سعادت مسلمانان و به‌ویژه هم‌وطنان عزیزمان در گرو همدلی و برخورداری از بصیرتی است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانات گهربار خود، بار‌ها بر آن تأکید داشته‌اند.

 حسینی همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری محترم در خصوص اهمیت و لزوم وفاق ملی در بین مسئولان، دولتمردان و مردم شریف ایران اسلامی در جهت افزایش رشد و توسعه همه‌جانبه کشور، افزود: بی شک تقویت همدلی و اتحاد، گسترش تعامل و همکاری و تعمیق ارتباطات مثبت سازمانی کارکنان و مدیران بانک در جهت ایجاد و افزایش هم‌افزایی و تحقق و پیشبرد هر چه‌بهتر و سریع‌تر اهداف عالی بانک مسکن نیز ضروری است و کارکنان بانک مسکن از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مشتریان عزیز در مسیر افزایش این وحدت و همگرایی استفاده می‌کنند و افتتاح شعبه قرض‌الحسنه پیامبر اعظم (ص) زاهدان نیز نمود بارزی از این همدلی است.

 مدیرعامل بانک مسکن افزود: ارائه خدمات بانکی به مردم شریف زاهدان به‌ویژه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق افتتاح «طرح ثمر» صورت می‌گیرد و علاقمندیم که تمام ملاحظات مربوط به بانکداری اسلامی را در بانک مسکن اجرا کنیم و افتتاح این شعبه به‌عنوان اولین شعبه قرض‌الحسنه در قالب بانکداری اسلامی در راستای این علاقه و دغدغه‌مندی است.

 حسینی با اشاره به این مطلب که مردم نجیب و شریف سیستان و بلوچستان شایسته دریافت بهترین و مطلوب‌ترین خدمات هستند؛ ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با عملکرد مثبت شعبه قرض‌الحسنه پیامبر اعظم (ص) زاهدان و استقبال مردم، شاهد افتتاح شعب قرض‌الحسنه در سایر استان‌ها تا پایان سال جاری باشیم و هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور از خدمات قرض‌الحسنه بانک مسکن بهره‌مند شوند.
 وی یادآور شد: منطقه چهارراه رسولی جزء مناطق اصلی کسب‌وکار در زاهدان است و افتتاح این شعبه با نام مبارک پیامبر اعظم (ص)، اقدام شایسته‌ای برای رفع دغدغه‌های مردم عزیز و بزرگوار زاهدان محسوب می‌شود. ازاین‌رو، تقارن آغاز به کار این شعبه با میلاد فرخنده حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم خدمات بی‌نظیری را به هم‌وطنان گرامی منطقه ارائه دهیم.

 وی در خصوص اقدامات بانک مسکن در حوزه قرض‌الحسنه گفت: بانک مسکن طی بیش از ۸۵ سال فعالیت خود و به‌خصوص در سال‌های اخیر، باتوجه‌به اهمیت منابع قرض‌الحسنه و ارائه خدمات از محل این منابع، توانسته است گام‌های بلند و ارزشمندی در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و رفع دغدغه‌ها و نیاز‌های مردم شریف کشورمان بردارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای همچون: ساخت مدرسه در مناطق محروم، آزادی زندانیان بی‌بضاعت، کمک به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و... اشاره کرد.

 حسینی مدیرعامل بانک مسکن در ادامه سخنان خود به اقدامات بانک مسکن در بخش مسکن به‌ویژه اجرای سیاست‌های دولت محترم در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر حل مشکل مسکن مردم، ضرورت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه مسکن و رشد اقتصادی و نیز وجود ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مسکن در جامعه موجب شد تا بانک مسکن طرح نهضت ملی مسکن را به‌عنوان یک تکلیف و وظیفه‌ای شرعی تلقی نماید و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دراین‌خصوص را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 وی سهم ۹۰ درصدی پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن و عملکرد تأثیرگذار بانک مسکن در پرداخت این تسهیلات را نشان از همت مضاعف و کار جهادی همکاران این بانک برای خانه‌دارشدن مردم عزیزمان عنوان کرد و بر ضرورت ادامه این روند تأکید کرد.
 حسینی با اشاره به رویکرد بانک مسکن در ارائه مشوق‌های تسهیلاتی به سازندگان و پیمانکارانی که از روزآمدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند و به الگوی معماری ایرانی - اسلامی در ساخت‌وساز توجه می‌کنند؛ گفت: این رویکرد در راستای تمدن‌سازی و شهرسازی مدرن همراه با لحاظ نمودن اصول معماری اصیل بومی و اسلامی است و قطعاً از تمام سازندگانی که به این ۲ اصل توجه کنند؛ حمایت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار