همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس (آبانماه ۱۴۰۳)، حرم مطهر شاهچراغ (ع) از چهارم مهرماه جاری به مدت سه شب به روایتگری حاج حسین یکتا (روایتگر ایثار و شهادت) میزبان برنامه شب‌های پرستاره است.

مسئول انجمن راویان دفاع مقدس استان فارس در نشست خبری گفت: ویژه برنامه شب‌های پرستار بناست به طور مستقیم از شبکه‌های سراسری و استانی رسانه ملی از جمله شبکه سه، شبکه قرآن و سیمای مرکز فارس و دیگر شبکه‌های استانی پخش شود.

سردار سید رضا متولی افزود: این برنامه با همکاری بنیاد حیات طیبه، شورای شهر و شهرداری شیراز، دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس و جبهه فرهنگی این استان اجرا خواهد شد.

او با اشاره به انجام چندین ماه کار تحقیقاتی دقیق و جدی گروه محتوایی شب‌های پر ستاره، ادامه داد: اطلاعات محتوایی بسیار خوبی از راویان شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت دریافت شده که در این ویژه برنامه روایت خواهد شد.

رئیس دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس نیز، اصلی‌ترین هدف از برگزاری این کنگره را رساندن پیام ۱۵ هزار شهید این استان به سراسر کشور برشمرد.

سید مرتضی آل علی افزود: از جمله برنامه‌های شاخص این کنگره، ویژه برنامه "شب‌های پرستاره" است که از چهارم تا ششم مهرماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: هم اینک هفت هزار و ۴۳۰ یادواره شهدای فارس در این استان در حال اجرا است که این یادواره‌ها پیش زمینه‌ای برای برگزاری اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبانماه ۱۴۰۳ است.

آل علی اظهار کرد: طی سال گذشته و امسال یک هزار و ۶۰۰ سوژه از شهدا برای ما ارسال شده که در نظر داریم کار تالیف کتاب‌های مرتبط با این سوژه‌ها را تا هفته بسیج به پایان رسانده و رونمایی کنیم.

مدیر روابط عمومی بنیاد حیات طیبه نیز برگزاری ویژه برنامه شب‌های پرستاره را برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند ‘با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد’ دانست و گفت: این برنامه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ در بهشت زهرای تهران اجرا شد.

عباس بخشی افزود: در ابتدای راه نگاه ما به برگزاری این برنامه درون استانی بود و سال ۱۳۹۹ نیز با وجود شیوع سراسری کرونا این برنامه را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بهشت زهرای تهران برگزار کردیم.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ گلزار شهدای علی بن جعفر استان قم نیز میزبان این ویژه برنامه با روایتگری حاج حسین یکتا بود که در آن خاطرات و سبک زندگی همرزمان خود در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) را روایت کرد.

بخشی گفت: بعد از برگزاری برنامه در استان قم با یک وقفه یکساله، ویژه برنامه شب‌های پرستاره کار خود را در سال ۱۴۰۲ از سر گرفت و گلستان شهدای اصفهان میزبان این برنامه شد.

او افزود: هدف از برگزاری این برنامه رساندن ندا و پیام شهدا به گوش مردم و معرفی سبک زندگی شهدا به ویژه به نسل جدید است.

بخشی اظهار کرد: وقوع ۲ حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) (چهارم آبانماه ۱۴۰۱ و ۲۳ مرداد ۱۴۰۲) ما را مصمم کرد تا این برنامه را در آستانه برگزاری کنگره ۱۵ شهید استان فارس، در شیراز و در جوار شاهچراغ (ع) برگزار کنیم.

در این جلسه پوستر ویژه برنامه شب‌های پرستاره نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار