شهردار شیراز، از سازمان بازرسی فارس خواست تا به موضوع ورود کامیون به سطح شهر ورود کند.

محمدحسن اسدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از اجرای شیفت شب پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم، ضمن تسلیت حادثه معدن طبس، اظهار داشت: مهرماه دو سال پیش در این منطقه هیچ خبری از کار عمرانی نبود و مردم گلایه داشتند که با اجرای پروژه، کسب و کارشان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: به مردم قول دادیم که دچار مشکل نشوند و با توافق آنها تملکاتی انجام شد.

شهردار شیراز اعلام کرد که پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم بحرانی‌ترین پروژه شهرداری بوده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی ادامه داد: نبود هیچ پروژه نیمه تعطیل در کلانشهر شیراز، حاصل تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری است.

او همچنین از تردد کامیون در این منطقه علی‌رغم ممنوعیت ورود انتقاد کرد و گفت: چنین چیزی سابقه ندارد.

شهردار شیراز، از سازمان بازرسی فارس خواست به موضوع ورود کامیون به شهر ورود کند.

اسدی با اشاره به بازدید رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون از تعدادی پروژه‌های عمرانی کلانشهر شیراز، گفت: اعضای این کمیسیون، رضایت خود را از پروژه‌های عمرانی شیراز اعلام کردند.

او در خاتمه سخنانش از اجرای مرحله جدید جهش عمرانی شیراز همزمان با برگزاری کنگره امیران و سرداران شهید فارس خبر داد و عنوان کرد: در این مرحله از جهش عمرانی ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

از مردم گویم و کسبه عذرخواهی می‌کنیم

کاظم اکرمی، رئیس سازمان بازرسی استان فارس نیز در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از مدیریت شهری شیراز در اجرای پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار، بیان کرد: اجرای حجم عظیمی از خاکبرداری و بتن‌ریزی در پروژه‌های بزرگ کاری بسیار سخت است، اما با تلاش شهردار، پیگیری اعضای شورا، رسانه‌ها و تلاش و پشتکار مهندسین و کارگران شاهد تحولات خوبی هستیم.

او دلیل حضور خود در این بازدید را نظارت بر حسن اجرای صحیح قوانین به عنوان اصلی‌ترین وظیفه سازمان بازرسی ذکر و خاطرنشان کرد: امید است پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم به درستی و به موقع به سرانجام برسد، چرا که مردم این منطقه در سختی به سر می‌برند و بعضی کسبه با مشکلاتی مواجه شده‌اند که هر چه سریع‌تر پروژه به اتمام برسد، این سختی هم به پایان خواهد رسید.

اکرمی تاکید کرد: از آنجا که مجموعه شهرداری شیراز قول مساعد داده‌اند که تا پایان امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد، ما هم پیگیری خواهیم کرد تا این مهم به نتیجه برسد.

او همچنین از مردم این منطقه بابت سختی تردد و ایجاد مشکل برای کسبه عذرخواهی کرد.

پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم مصداق «می‌شود و می‌توانیم» است

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم را مصداق بازر «می‌شود و می‌توانیم» توصیف کرد و گفت: سال ۹۵ در شورای چهارم دنبال اجرای این پروژه بودیم.

او خاطرنشان کرد: طرح اولیه و مصوب قبلی این پروژه با عرض ۷۶ متر همانند زیرگذر گلستان طراحی شده بود که به همان میزان هم باید تملک‌ها انجام می‌شد. اما عرضی که با بازبینی در طراحی مورد تصویب قرار گرفت به ۶۰ متر کاهش یافت.

محمدیان با بیان اینکه قبل از پایان سال جاری این پروژه تقدیم مردم شیراز خواهد شد، گفت: ۸۰۰ هزار نفر ساکن این منطقه و مناطق همجوار هستند که این زیرگذر پاسخگوی نیاز ترافیکی این میزان جمعیت نیست، در این راستا ادامه بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و ادامه مسیر شهرک آرین به بیضا و اتصال به قطعه هفت آزادراه در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت که همزمان با کنگره سرداران شهید فارس کلنگ زنی خواهد شد.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازید بیان کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم در حوزه ترافیکی شیراز از جمله پروژه‌های مهم و اثرگذار است.

او ادامه داد: از آذرماه سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این پروژه آغاز و مقرر شد ۲۴ ماهه به اتمام برسد.

امین اضافه کرد: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیاء، طول زیرگذر ۲۰۰۰ متر و نوع سازه هم زیرگذر نیمه مسقف بتنی دوستدار محیط زیست است.

او هزینه تملک این پروژه را ۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش ریالی روز آن را ۲۸۵۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: کاهش ترافیک از مهمترین مزایای احداث این پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرین مرحله بتن‌ریزی آن انجام شده و در حال زیباسازی و خاکبرداری قرار دارد. مقدمات احداث تاسیسات و نورپردازی آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امین در ادامه یادآور شد: برخورد معارضین ملکی و تاسیساتی موجب فاصله از برنامه شد، اما با راه‌اندازی شیفت شب تلاش بر جبران برنامه شد.

او خاطرنشان کرد: ۴۱ پلاک تجاری و مسکونی تملک و ۵۶ قرارداد با مغازه‌داران برای جبران خسارت کسب و کار آنها منعقد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خاتمه اعلام کرد: مسیر شرق به غرب پروژه در روز‌های آینده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری دلسوز
۰۰:۵۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
کامیون های باری که مصالح ساختمانی می ببرند این قدر بار سنگین می زنند که بلوار طلاییه را نابود کردند.حداقل رسیدگی کنید