در طرح زیارت حرم امام رضا (ع) در راستای فعالیت‌های فرهنگی تفریحی انجمن خیریه مددکاری ایتام مهدی فاطمه (عج) هرساله حدود ۱۰۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این انجمن با حمایت کامل خیرین عازم این سفر معنوی می‌شوند.

محمدجواد ایمانیه مدیرعامل انجمن خیریه مددکاری ایتام مهدی فاطمه (عج)  در تشریح این سفر معنوی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های تفریحی برای افراد تحت پوشش، سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) را از اولویت‌های این موسسه عنوان کرد.

او هدف از اجرای این طرح برای ایتامی که امکان سفر زیارتی ندارند را ایجاد ظرفیت معنوی و دور شدن از فضای ناامیدی بیان کرد و درخصوص اهداف این سفر زیارتی گفت: ایجاد فضایی امیدبخش و متفاوت از شرایط روزمره‌ی زندگی، ارتقای باور‌های مذهبی مطلوب با زیارت حرم مطهر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از اهداف مهم این سفر است.

ایمانیه با اشاره به حمایت خیرین در اجرای این طرح، افزود: اعزام افراد تحت پوشش با حمایت صددرصد خیرین انجام می‌شود که با هدف اجرای متمرکز نیات خیراندیشان در طول سال حدود ۱۰۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این خیریه، عازم مشهد می‌شوند و تاکنون ۹۰ درصد خانواده‌ها حتماً یک بار به مشهد اعزام شده‌اند. 

گامی ارزشمند در ترویج فرهنگ زیارت

این مدیر مسئول اجرای امینانه نیات خیرین را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد که خیرین با کمک به زوار امام رضا (ع) و پرداخت هزینه سفر ایتام برای زیارت این حضرت و بهره‌مندی آنان از اجرای نیت، گامی ارزشمند در ترویج فرهنگ زیارت و بهره‌مندی از برکات زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع) جهت عاشقان و دلباختگان حضرت، بالاخص افرادی که تاکنون به زیارت حضرتش مشرف نشده‌اند؛ برمی‌دارند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهدی فاطمه (عج) به انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در مشهد مقدس جهت اسکان و اطعام افراد تحت پوشش این خیریه اشاره کرد و گفت: از امسال برنامه‌ریزی دقیق‌تری جهت اسکان و پذیرایی از افراد تحت پوشش انجام شده است و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید، می‌توانیم با خیالی راحت‌تر ایتام را به همراه خانواده‌هایشان به صورت ماهیانه با ظرفیتی مشخص به مشهد اعزام کنیم.

ایمانیه با بیان این که سفر به مشهد مقدس در تمام ماه‌های سال جریان دارد، ادامه داد: چون بیشتر افراد تحت پوشش انجمن محصل هستند، ۵۰ درصد ظرفیت در تابستان به مشهد اعزام می‌شوند؛ حدود ۱۰ درصد در ایام نوروز و ۴۰ درصد در دیگر ماه‌های سال به مشهد اعزام می‌شوند و گاهی اعزام افراد به صورت کاروانی و با یک بسته کامل فرهنگی با مربی‌های متخصص انجام می‌شود که علاوه بر زیارت و برنامه‌های تفریحی از جمله استفاده از پارک موج‌های آبی و باغ وحش، برنامه‌های فرهنگی نیز در این سفر گنجانده شده تا همزمان با زیارت، تفریحات مفید و هیجان‌انگیز برای کودکان، خاطره دل‌انگیزی برایشان بسازد تا در آینده نسبت به دین اقبال بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهدی فاطمه (عج)، رسالت انجمن را خدمت به فرشتگانی عنوان کرد که سایه پدر بر سر ندارند و ابراز امیدواری کرد که انجمن بتواند با کمک و یاری خیرین، خاطرات شیرین و پر از مهر کودکی را برایشان به ارمغان آورد.

او همچنین به اهدای کامل لوازم تحصیلی برای ایتام تحت پوشش این خیریه اشاره کرد و افزود: موسسه خیریه ایتام مهدی فاطمه، امسال نیز همچون سنوات گذشته توانست به تمام دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش خود لوازم تحصیلی مورد نیازشان را اهدا کند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهدی فاطمه (عج) اضافه کرد: این خیریه هر سال در شهریورماه آماده تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز و بسته‌های آموزشی شامل دفتر، مداد، خودکار، جامدادی، ست کامل خط‌کش، تراش، پاک‌کن، مدادرنگی، کیف و کفش و لباس فرم دانش‌آموزی می‌شود و قبل از مهرماه، مهربانی را به تمام دانش‌آموزان پسر و دختر در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم و دانشجویان تحت پوشش خود اهدا می‌کند تا بدون استرس و نگرانی آماده کسب علم شوند.

او افزود: موسسه به خود می‌بالد که حامیان دائمی و دلسوزی دارد و هرآنچه مفتخر به انجام آن است به مدد و یاری این عزیزان بوده است و این دست‌گیری از نیازمندان در حد وسع و توان، جز با همراهی این خیران بامرام و دوست‌داشتنی به منزل مقصود نخواهد رسید و در ادامه نیز برای پیمودن این مسیر طولانی، نگاهمان به دست‌های این عزیزان خواهد بود.

ایمانیه ادامه داد: خدا را شاکریم که تا امروز توانسته‌ایم با کمک‌رسانی مادی و معنوی، دردی از خانواده‌های ایتام نیازمند را کاهش دهیم و در این مسیر باارزش نیازمند یاری و حمایت همه‌ی خیرین هستیم. 

او ابراز امیدواری کرد: فرد فرد ما بتوانیم حضوری هر چند کوچک و سازنده در همراهی این موسسه داشته باشیم و برای حمایت از ایتام و نیازمندان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این خیریه‌ها اهداء کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.