سه شرکت اجیپت ایر، فلای دبی و قطر ایرویز اعلام کردند به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تا چند روز به بیروت پروازی نخواهند داشت.

شرکت هواپیمایی مصر امروز سه‌شنبه پرواز‌های خود از قاهره به بیروت را تا زمان تثبیت وضعیت لبنان لغو کرد.

بر اساس گزارش آناتولی، این در بیانیه شرکت همزمان با آغاز حمله هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان در صبح روز دوشنبه، که بزرگترین حمله از جنگ جولای ۲۰۰۶ تلقی می‌شود، بیان شد. اجیپت ایر در بیانیه خود اعلام کرد: با توجه به حوادثی که در لبنان رخ می‌دهد، اجیپت ایر تصمیم گرفت پرواز‌های خود از قاهره به بیروت را در روز سه شنبه ۲۴ سپتامبر تا زمان تثبیت اوضاع در داخل این کشور لغو کند.

در همین راستا شرکت اماراتی فلای دبی و شرکت قطری قطر ایرویز از تعلیق پرواز‌های خود به بیروت پایتخت لبنان تا فردا چهارشنبه خبر دادند.

سخنگوی فلای دبی در این خصوص گفت که پرواز‌های این شرکت بین فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه بین المللی بیروت در روز‌های ۲۴ و ۲۵ سپتامبر به دلیل رویداد‌های جاری لغو شده است.

شرکت هواپیمایی ملی قطر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت کنونی لبنان، هواپیمایی قطر به طور موقت پرواز‌های خود از فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت را تا ۲۵ سپتامبر به حالت تعلیق درآورده است، چر که ایمنی مسافران اولویت اصلی ما است. 

عصر دیروز دوشنبه مرکز اورژانس وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در به روز رسانی تعداد تلفات حملات طولانی مدت دشمن صهیونیستی به شهر‌ها و روستا‌های جنوب لبنان، بقاع و بعلبک طی روز دوشنبه، این حملات تاکنون منجر به شهادت ۴۹۲ نفر از جمله ۳۵ کودک و ۵۸ زن و مجروح شدن ۱۶۴۵ نفر شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار