خواهر رهبر کره شمالی از حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا در آب‌های کره جنوبی انتقاد کرد و متعهد شد که بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی را تقویت کند.

کیم یو جونگ، خواهر بانفوذ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا فیرمونت در نزدیکی سواحل کره جنوبی انتقاد کرد و متعهد شد که بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی را تقویت کند.

براساس گزارش آر تی، یونهاپ گزارش داد که اظهارات کیم یو جونگ یک روز پس از آن بیان شد که زیردریایی ۷۸۰۰ تنی فیرمونت برای تکمیل منابع و استراحت خدمه وارد یک پایگاه دریایی بزرگ در بوسان در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول شد.

کیم یو جونگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازدارندگی جنگ هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره برای مقابله با تهدیدات خارجی مختلف باید از نظر کمی و کیفی به طور مداوم و بدون محدودیت تقویت شود، زیرا امنیت این کشور دائما در معرض تهدیدات هسته‌ای آمریکا و باج خواهی قرار دارد. 

کیم حضور این زیردریایی را به عنوان  شواهد جاه طلبی آمریکا برای به نمایش گذاشتن دارایی‌های هسته‌ای استراتژیک خود، نشان دادن قدرت و افزایش سطح تهدیدات توصیف کرد.

اظهارات منتشر شده کیم یو جونگ پس از آن مطرح شد که وزرای امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک نشست سه جانبه برگزار کردند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که آنها نگرانی خود را درباره افشای اخیر اطلاعات در زمینه تاسیسات غنی سازی اورانیوم توسط کره شمالی و ادامه همکاری نظامی این کشور با روسیه ابراز کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار