شرکت دانش بنیان اصفهانی با راه اندازی سامانه (آبیاری هوشمندانه) به کمک توسعه بخش کشاورزی آمده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: این سامانه مبتنی بر پردازش یکپارچه اطلاعات آب، خاک، گیاه، اتمسفر و سیستم آبیاری است و با استفاده از نمونه‌های گیاهی توسعه داده شده و با به کارگیری آن افزایش تولید و سود کشاورز بدون سرمایه‌گذاری مجدد محقق و همچنین متناسب با شرایط کشاورز برنامه تعاملی هوشمند را ارائه می‌دهد.


پروانه عسگری نیا افزود: در این فناوری با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مزرعه، اطلاعات فیزیک و شیمیایی خاک و آب، اطلاعات فنی سیستم آبیاری و دبی و فشار گسیلنده‌ها، تاریخ و الگوی کشت و نوع رقم گیاه، از طریق محاسبه برخط نیاز آبی گیاه در دوره رشد مدنظر قرار می‌دهد و همچنین اطلاعات دریافتی از سنسور‌های رطوبت پس از تحلیل و پردازش به طور خودکار ارائه می‌شود.


وی گفت: این سامانه در هر بار فراخوانی؛ برنامه آبیاری هوشمند در مزرعه را ارائه می‌دهد و به کشاورز اجازه می‌دهد نقطه نظرات خود را در خصوص محدودیت‌های زمانی و مقدار آب وارد کند و متناسب با شرایط کشاورز برنامه تعاملی هوشمند را برای هر قطعه زمین برابر هزاز متر مربع تا سطحی برابر ۱۰۰ هکتار را ارائه می‌دهد.


پروانه عسگری نیا افزود:در سال‌های اخیر این شرکت فعالیت خود را متمرکز بر طراحی، توسعه، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته و هوشمند در «کشاورزی، آب و آبیاری، فضای سبز، گلخانه، محیط زیست، شبکه انتقال و توزیع آب کشاورزی» کرده است.


وی گفت: این شرکت با ارائه سامانه «آبیاری هوشمندانه» موفق به کسب رتبه دوم محور اقتصاد دیجیتال در دهمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، رتبه اول واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و همچنین انتخاب به‌عنوان نامزد نهایی هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۱۴۰۲ شده است.


پروانه عسگری نیا افزود: فناوری دانش‌بنیان اثربخش «آبیاری هوشمندانه» در جلسه دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری در دیماه ۱۴۰۲ مورد تایید و توصیه معظم له قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار