مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت : صیانت از نیروی کار و حفاظت از ایمنی و جان کارگران جزو تکالیف این اداره است.

کوروش شعبانی در اولین جلسه هماهنگی بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی کار ضمن اظهار با بازماندگان حادثه معدن طبس بیان کرد : صیانت از نیروی کار و حفاظت ایمنی از جان کارگران با جدیت دنبال می شود و در این راستا بازرسی های مستمری از کارگاه های مختلف به منظور رعایت موارد ایمنی ، در دستور کار بازرسان کار استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در بخش ساختمانی رخ می دهد ، بیان کرد : در سال گذشته ۱۳ فوتی اتفاق افتاده است که ۸ مورد مربوط به ساختمان بوده است .

مدیر روابط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد :هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث، ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های انسانی و ملی در کشور است.

رئیس اداره بازرسی کل کار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوادث کارگری قشری که سازنده هستند و از دست می روند لطمات جبران ناپذیری برای کشور و جامعه برجا میگذارد، گفت : از مهمترین راه ها جهت کاهش آسیب و آمار حوادث ناشی از کار ، ارتقای فرهنگ ایمنی کارگران و آموزش در زمینه ایمنی و بهداشت است.

فتاح بیگی گفت : آموزش نیز به تنهایی نمی تواند مانع ایجاد برخی حوادث کاری که ناشی از عدم وجود تجهیزات ایمن در محیط کار است بشود ، در این بخش نیاز به بازرسی های مداوم از محیط های کارگاهی داریم کارفرمایان تجهیزات مناسب را در اختیار کارگران قرار دهند.

وی از برنامه های مهم برای بزرگداشت روز آتش نشانی و هفته ایمنی تشکیل جلسات کمیته حفاظت فنی در کارخانجات و واحد های کارگری، بازرسی مشترک از واحد های پر خطر، نشست خبری با اصحاب رسانه، تبلیغات محیطی و نصب بنر پیام های ایمنی در سطح شهر، دیدار بازرسان کار با مدیران ارشد استانی، حضور در نماز جمعه و تبیین فرهنگ ایمنی در میان جامعه، تجلیل از مسئولین ایمنی واحد های کارگری خبر داد .

هفتم مهر ماه به نام روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

برچسب ها: کارگر ، حفاظت ، صیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.