رئیس جمهور آمریکا مدعی تلاش خود برای استقرار صلح در خاورمیانه شد.

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی همواره کوشیده است آنچه صهیونیست‌ها از طریق جنگ به دست نیاورده اند را از طریق دیپلماسی به طرف مقابل تحمیل کند. لابی قدرتمند اسراییل هر سیاستمداری در این کشور را مجبور به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌کند. 

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی بار دیگر از امکان توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و لبنان خبر داد. 

بر این اساس، وی در این مصاحبه گفت: من نمی‌خواهم در این زمینه اغراق کنم، اما احتمال توافق صلح میان طرفین منازعه وجود دارد. اگر به توافق صلح در لبنان برسیم این مسئله می‌تواند به توافق صلح در کرانه باختری منجر شده و در نهایت می‌توانیم شاهد توافق صلح در غزه و استقرار آتش بس در این باریکه باشیم. 

بایدن تاکید کرد: این احتمال وجود دارد و من از تمامی ظرفیت‌های موجود تیمم برای تحقق این امر استفاده خواهم کرد. اکنون علاقه‌ای به تغییر در منطقه مشاهده می‌شود. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به راهکار دو دولت برای حل منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، افزود: من از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهم به مخالفت‌های خود با طرح دو دولت پایان بخشیده و با این کار بحران خاورمیانه را خاتمه بخشد. من با نتانیاهو موافق نیستم، زیرا بر این باورم ما نیازمند راهکار دو دولت هستیم. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار