معاون فرهنگی بنیاد شهید گفت: گردشگری، صلح پایدار و تحکیم روابط دوستانه میان ملت‌ها را به همراه دارد و به انتقال فرهنگ‌ها کمک می‌کند.

همایش تخصصی گردشگری فرهنگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در تهران برگزار شد.

یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت سفر و گردشگری در دین اسلام گفت: گردشگری، صلح پایدار و تحکیم روابط دوستانه میان ملت‌ها را به همراه دارد و به انتقال و تعالی فرهنگ‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه هر گردشگر سفیر صلح محسوب می‌شود، گفت: پیامبر(ص) هم ضرورت سفر و گردشگری را مورد توجه قرار داده‌اند و در احادیث ائمه هم به این موضوع توجه شده است، گردشگری در ایران پتانسیل زیادی دارد و صنعتی مهم در جهان محسوب می‌شود.

وی گفت: بر اساس برخی از آمار‌های جهانی سال ۲۰۲۰، گردشگری، صنعت پیش رو در جهان بوده است و ایران کشور دهم از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و نهم از نظر تاریخی است، از طرفی هم باید به دنبال گردشگری نوین باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع نهادینه کردن فرهنگ گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: زیربنای رشد و توسعه گردشگری اهمیت زیادی دارد. همچنین گردشگری ابزار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود.

برچسب ها: گردشگری ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.