وزیر دفاع آمریکا می‌گوید رژیم صهیونیستی و لبنان با جنگی روبر هستند که برای دو طرف ویرانگر است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت وضعیت در لبنان و شمال اسرائیل عمیقاً نگران کننده است و هشدار داد که یک جنگ تمام عیار دیگر می‌تواند برای هر دو طرف  ویرانگر باشد.

براساس گزارش آناتولی، لوید آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان انگلیسی و استرالیایی خود در لندن گفت که تقریباً بعد از یک سال، ده‌ها هزار اسرائیلی هنوز نمی‌توانند با خیال راحت به خانه‌های خود بازگردند.

او هشدار داد: ما اکنون با خطر یک جنگ همه جانبه روبرو هستیم، یک جنگ تمام عیار دیگر می‌تواند هم برای اسرائیل و هم برای لبنان ویرانگر باشد.

آستین که کشورش حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است ادعا کرد که راه حل دیپلماتیک  تنها راه  برای اطمینان از این است که آوارگان در هر دو طرف مرز می‌توانند در نهایت به خانه خود بازگردند.

اظهارات وی پس از نشست وزرای دفاع آکوس در لندن، اولین جلسه این گروه که در خارج از آمریکا برگزار شد، بیان شد. ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا نیز نسبت به وضعیت خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و از اتباع این کشور خواست تا زودتر منطقه را ترک کنند.

جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس نیز به تشدید تنش‌ها در منطقه اشاره کرد و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبران حزب الله خواست تا به صدا‌ها در مورد آتش بس ۲۱ روزه توجه کنند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
عجبا
هر دو جنگ خودتون...امریکا از روز اول مدیریت کردید
و ادامه دارد
تو گفتی ..خودتت هم باور نکرد .چه برسد به ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
لبنانیا باید ثابت کنن تا آخرش هستن والا اسرائیل فکر میکنه میتونه شکستشون بده و بهشون حمله میکنه
آخرین اخبار