حسن قشقاوی و سید حمزه صفوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بیان نظرات خود درباره حمله رژیم صهیونیستی به لبنان پرداختند.

برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان اختصاص داشت که حسن قشقاوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سید حمزه صفوی کارشناس مسائل منطقه به بیان نظرات خود پرداختند.

قشقاوی در ابتدای برنامه گفت: صحنه‌ها دلخراش از کشتار مردم را می‌بینم و تخریب مکان‌ها در ضاحیه و بقاع را شاهد هستیم، اما به لحاظ اهدافی که نتانیاهو اعلام کرده تا کنون به هیچ‌کدام از آنها نرسیده و راهبرد عقب‌نشینی کردن حزب‌الله در پشت رودخانه محقق نشد. 

وی افزود: قبل از آغاز جنگ فاصله موشک باران و کاربرد سلاح مقاومت به ۷۳ کیلومتر رسید و موشک‌های بالستیک به ۱۲۰ کیلومتر رسید.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار کرد: مشروعیت حزب‌الله لبنان جهشی جلو رفته است. بیمارستان سمیر جعجع پس از انفجار پیجر‌ها وارد عمل شد و مردم به آنها خون دادند و دولت هم خیلی با حزب‌الله هم به پا خاست و درخواست نشست سازمان ملل به درخواست نجیب میقاتی بود. مشروعیت دیگر اینکه دنیا رویکردی را دید که تکنولوژی یک آلت قتاله شده و باعث شده که نیرو‌های رژیم صهیونسیتی به‌طور رندانه به دنبال آتش‌بس باشند.

اتفاقات به نفع رژیم صهیونیستی نیست

صفوی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: ممکن است انفجار پیجر‌ها کار اسرائیل نبوده و کار آمریکا بوده است، چون تا انتخابات آمریکا چهل روز مانده است. انفجار پیجر‌ها از زمان نامنسابی صورت گرفته و در زمان حملات باید انجام می‌شد. نکته دیگر اینکه تا الان در جهان اسلام دچار نوعی تفرقه درخصوص فلسطین بود به‌خصوص در تحولات اخیر جبهه یکپارچه غربی را دچار اختلاف درونی می‌کند چراکه فرانسه موافق حمله گسترده به لبنان نیست و این اتفاقات به نفع رژیم صهیونیستی نیست.

قشقاوی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: واقعیتی است که رژیم صهیونیستی دست برتر را در عملیات نظامی و جاسوسی دارد. در سفر به کنیا برای آزادی هموطنانمان به آنجا رفته بودم که جرمشان این بود که از کنار سفارت رژیم صهیونیستی رد شده بودند که وزیر خارجه‌شان می‌گفت من جرات نمی‌کنم از جلوی سفارت آنها رد شوم.

وی اظهار کرد: سیستم ناهمواری‌های زمین جنوب لبنان مثل غزه نیست و در آنجا دچار تله نیروی زمینی می‌شوند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیشنهاد حزب‌الله این بود از موضع خود بیاید عقب و ۷۰ هزار آواره اسرائیلی به شهرشان برگردند، چون الان در هتل‌ها زندگی می‌کنند و از نکته‌ای که غافل بودند اینکه حزب‌الله بدون غزه کاری نمی‌کند، چون می‌گفتند بعد از ۷ اکتبر به نفع غزه وارد شدند و چطور حزب‌الله بدون آتش‌بس غزه توافق کند. 

وی ادامه داد: در شورای امنیت آمریکا و انگلیس موضع تند داشتند و فرانسه موضع ملایم‌تری داشته و حالا رژیم صهیونیستی باید وارد جنگ زمینی شود و جنوب لبنان مثل غزه در محاصره نیست و با فراخوانی که در جهان اسلام و فتاوایی که صادر می‌شود رژیم صهیونیستی تحمل جنگ زمینی ندارد و یا باید به آتش‌بس تن دهد. اسرائیل همیشه در جنگ زمینی ناموفق بوده و قبلا در ۱۸ سال خاک لبنان را اشغال کرده بود، اما مفتضحانه از آنجا خارج شد و انفجار پیجر‌ها کار صهیونیست‌ها بوده که با حمایت آمریکا انجام شده است.

نتانیاهو به‌دنبال قربانی کردن وزرای خود است

صفوی در ادامه برنامه بیان کرد: دستاورد‌های هر طرف به‌طور خلاصه این‌گونه است که رژیم صهیونیستی اثبات کرده برتری تکنولوژی و اطلاعاتی از حضور فرماندهان مقاومت دارد و چارتی را منتشر کردند که از ۱۲ نفر فرمانده‌هان حزب‌الله فقط سه نفر باقی مانده است. 

وی تاکید کرد: آنچه رژیم صهیونیستی از دست داده یک اتفاق داخلی و بالا کشیدن بحث‌ها از نیات نتانیاهو از این عمل بوده و برخی می‌گویند سه تا از وزرای خود را که با او همسو نیستند می‌خواهند قربانی کند. برخلاف رژیم صهیونیستی در لبنان اتفاق‌نظر به وجود آمده است. کاری که حزب‌الله با موشک قادر ۱ انجام داد عمق استراتژیک حزب‌الله را به ۱۹۰ کیلومتر رسانده است و فضای ترس در رژیم افزایش یافته است.

صفوی ادامه داد: صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر برتری تکنولوژی خود را ثابت کردند و نشان داد که می‌تواند فرماندهان نظامی را حزب الله را به خوبی شناسایی کند و در این زمینه موفقیت‌هایی داشته باشد.

مشکل جوان نسل ضد برای رژیم صهیونیستی

قشقاوی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حزب‌الله توانمند است و این بسیار مشخص بوده و همه می‌دانند، اما اتفاق بزرگی در افکار عمومی پیش آمده است رسانه‌های بزرگ جهان تا کنون این جنایات را تشویق می‌کردند و می‌گفتند اسرائیل حق دفاع از خود دارد و اگر جایی اسرائیل را نقد می‌کردند می‌گفتند چرا پیروزی به دست نیاورده و آن‌ها هر کاری اسرائیل می‌کرد را مشروع می‌دانند.

وی ادامه داد: امروز در مادرید تظاهرات ضدصهیونیستی بود و به‌طور کلی افکار عمومی به دلیل فعالیت نسل جدید مسلمانان در غرب شرایط برای صهیونیست‌ها سخت شده است. اکنون در فضای مجازی همین جوانان نسل ضد که طرفدار فلسطین هستند از طریق شبکه‌های اجتماعی جریانی ضد صهیونیست‌ها به‌وجود آورده است.

صفوی گفت: نتانیاهو به‌دنبال دستاوردسازی است و اکنون می‌خواهد دولت آمریکا و ایران را وارد جنگ بزرگی کند که که همه اینها به نفع صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: اکنون حزب‌الله حدود ۲۵۰ هزار آواره دست صهیونیست‌ها گذاشته و صهیونست‌ها اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: در بحث رسانه امروز حزب‌الله لبنان فیلمی را پخش کرد که بسیار مهم است. امروز کلیپی را منتشر کردند که از ۵ پهپاد روز گذشته‌شان ۴ پهپاد در سرزمین‌های اشغالی به هدف اصابت کرده که این شکست برای صهیونیست‌ها است. به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها برنامه‌ای ندارند به آن چه که پیش می‌آید جنایات خود را ادامه می‌دهند. 

حزب‌الله مبتنی بر فرد نیست

وی افزود: حزب‌الله از ابتدا این گونه بوده که مبتنی بر فرد نیست و سیستم هم می‌داند که این جریان نباید مبتنی به فرد باشد و ترور فرماندهان به نبرد عملیاتی حزب‌الله آسیب بنیادی نمی‌زند.

صفوی گفت: صهیونیست‌ها در بعد زمینی نمی‌توانند دستاوردی داشته باشند و نمی‌توانند به شکل زمینی وارد جنگ شوند. اکنون جبهه عراق و یمن فعال است و زد و خورد‌ها ادامه پیدا می‌کند. ضربه بنیادی تنها با حضور زمینی عملی می‌شود، اما در شرایط فعلی گذر زمان کاملا به نفع حزب‌الله است.

قشقاوی در ادامه برنامه بیان کرد: معتقد هستم صهیونیست‌ها در حمله زمینی موفق نمی‌شوند. حزب‌الله برای غزه به میدان آمد. حزب‌الله اکنون پنجه به پنجه صهیونیست‌ها انداخته و روی حزب‌الله باید حسابی دیگری کرد. توان اقتصادی آنها در سراسر جهان قوی است و توان نظامی و رسانه‌ای آنها نیز بسیار بالا است و تصور نکیند که حزب‌الله گروهی کوچک است.

وی اظهار کرد: اکنون شرایط جهان جنگ فراگیر را نمی‌پسندد. انتخابات آمریکا نزدیک است و ادامه جنگ ریسکی بزرگ دارد. ما هم دنبال جنگ نیسیتم، اما نمی‌توان کاری هم کرد که آنها هر کاری که دلشان می‌خواهد بکنند. به نظر من جهان اسلام باید حمایت کند البته غرب هم تا حدودی دوپارچه شده و روند به صورت کلی به نفع صهیونیست‌ها نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میلاد وظیفه
۰۹:۳۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
لطفا از فرماندهان نظامی دعوت کنید ببینیم این جنگ به ایران هم میاد که ما تکلیفمون رو بدونیم این کارشناسان پشت میز نشین به چه کاری میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
داش صدا وسیما به دستفروشان و دورگردها کمی پول میده و میگه بیا به عنوان کارشناس حرفهای ما را بگو.
Italy
منصور
۰۹:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
اسرائیل در غزه شکست خورد / حالا میخواد در لبنان هم شکست بخوره
Italy
منصور
۰۹:۳۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
بعد میره در یمن شکست میخوره / بعدا میاد تو مملکت خودمون شکست میخوره / بعد میرن با خوبی و خوشی زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
لطفاً بجای سیاسیون از کارشناسان نظامی هم در برنامه‌های تلویزیونی دعوت کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جهان اسلام اگر می خواهد آینده ای داشته باشد و همه کشورهای اسلامی به سرنوشت فلسطین دچار نشوند باید امروز متحد و منسجم در مقابل رژیم صهیونسیتی بایستند و از مشکلات نهراسند وگرنه این رژیم نژاد پرست رژیمی نیست که به زمینهایی که امروز غاصبانه در تسلط خود دارد قانع باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جنگ خوب نیست اما دفاع لازم است واما درسته برد موشک ها خوبه تا اندازه ای ولی قدرت تخریبشان خیلی خیلی کم است اگر بشود قدرت تخریب را زیاد کرد اسرائیل به غلط کردن می افتد
Turkiye
حسین
۰۳:۳۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جان ناله کن اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
اگه اسراییل را ضربه فنی نکنید کمر محور مقاومت که حزب الله است شکسته خواهد شد و این یعنی انزوا و شکست ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
با این شرایط اسف بار پیش بریم تا یکماه دیگر نابودی کامل زیرساختها و خود حزب الله را شاهد خواهیم بود.
آخرین اخبار