فرماندار پلدختر از سفر حدود ۱۰ هزار نفر از عشایر ایران با حدود یک میلیون رأس دام در این شهرستان در روز‌های آینده خبر داد.

 احسان علی‌پوری عصر امروز در جشنواره انجیر شهرستان‌های پلدختر و معمولان که در تالار تاف برگزار شد، اظهار داشت: خداوند اقلیم بسیار مناسبی به جنوب لرستان از جمله شهرستان‌های پلدختر، معمولان و رومشکان عطا کرده است و سالانه دو یا سه بار زمین‌های کشاورزی زیر کشت می‌رود.  

وی افزود: استاندار لرستان بر برگزاری جشنواره انجیر و بررسی مسائل و مشکلات باغداران و قدردانی از آنها در شهرستان‌های معمولان و پلدختر تأکید کرد.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: ما در دو سه هفته آینده میزبان عشایر لرستان و استان‌های همجوار هستیم و حدود ۱۰ هزار نفر از عشایر با حدود یک میلیون رأس دام سبک به پلدختر سفر می‌کنند.

علی‌پوری با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی پلدختر ادامه داد: بهسازی جاده‌های بین مزارع، آبیاری و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ آب از جمله مطالبات کشاورزان و باغداران منطقه پلدختر و معمولان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان پلدختر هشت ایستگاه پمپاژ داریم که پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر را تحت‌پوشش قرار می‌دهد که در صورت بهره‌برداری اقتصاد کشاورزان را متحول می‌کند.

فرماندار پلدختر بیان کرد: بیش از ۳۰ مرغداری در این شهرستان وجود دارد که ضرورت دارد کارخانه خوراک تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

علی‌پوری تأکید کرد: ایجاد سردخانه و کارخانه فرآوری انجیر از جمله مطالبات کشاورزان است که از استاندار تقاضا داریم این اقدام را برای ماندگاری محصول و دسترنج کشاورزان در دستور قرار دهد.

برچسب ها: عشایر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.