خطبی جمعه کرمان حوادث لبنان وغزه را محکوم و بر طرد بین المللی رژیم اسرائیل تاکید کرد.

 

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزارشد نیز با تاکید بر رعایت تقوا گفت: حوادثی که اتفاق می‌افتد ناشی از بی تقوایی است کسی که تقوا نداشته باشد جنایت می‌کند، غصب می‌کند. دروغ می‌گویند.

وی افزود: درمقابل این جنایت‌های اسرائیل سازمان ملل و سازمان‌های دیگر سکوت کرده بعضی‌ها حتی یک محکومیت خشک و خالی هم تحویل نمی‌دهند برای اینکه تقوا نیست اگر تقوا در وجود انسان‌ها نفوذ داشت و اگر ذره‌ای ترس ازخدا در دل آنها و باور قیامت در وجودشان بود کجا به خودشان اجازه می‌دادند بمب یک تنی روی اردوگاه و چادر‌های جنگ زده‌هایی که هیچ ندارند انداخته شود و ۹متر گودال درست کنند. 

وی اظهار کرد: قصه این است ما که دوست نداریم جنگ کنیم واز ازجنگ متنفریم ولی دفاع چرا، اما پای دفاع می‌ایستیم ما هرگز حاضر نیستیم به کشور و مردمی حمله کنیم ولی اگر کشور، خانه، جان و ناموس و دین ما مورد هجمه قرار گیرد تاپای جای تااخرین منزل، اخرین نفس و تا آخرین نفر و اخرین قطره خون می‌ایستیم و دهان دشمن را خرد می‌کنیم.

وی بااشاره به مناسبت‌های پیش رو افزود: دلیل اینکه ما در نماز جمعه مناسبت‌ها را می‌گوییم، چون تاریخ باید گفته شود و  امیرالمؤمنین می‌فرمایند تاریخ باید گفته شود و اگر خوب است تکرار شود اگر عبرت آموز است و بد است تکرار نشود.

وی اظهار کرد:ما سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس را داریم، دفاع مقدس صحنه بی نظیری بود ما دو اسم برایش داریم یکی می‌گوییم دفاع مقدس و دیگری جنگ تحمیلی، جنگ را آنها برای ما تحمیل کردند ما نه جنگ می‌خواستیم و نه آماده بودیم.

خطیل جمعه کرمان بیان کرد :بعد از انقلاب همه چیز آشفته بود تازه داشت نهاد‌ها شکل می‌گرفت، یک دفعه دیوانه‌ای مثل صدام تحریک شد و مرتکب جنایتی بنام جنگ شد و حمله کرد چهار استان ما در اشغال بود همه فرودگا‌های مارا بمباران کردند و میلیون‌ها آواره روی دست ما گذاشتند آیا ممکن بود بشینیم و تماشا کنیم و بگوییم باجنگ مخالفیم بله ما با جنگ مخالفیم، اما وقتی جنگ شد و دشمن حمله کرد بابد دفاع کنیم دفاع، مقدس است.

 وی افزود :همین را هم به دستور خدا داریم فرمان است حضرت امام فرموند شارع مقدس با مادستور دادند دفاع کنیم و ما دفاع میکنیم اگر گفته بودند درخانه بشینید مادفاع نمی‌کردیم، ماتابع فرمان خداهستیم و خدا به ما اجازه نداده جلو دشمن خود را ذلیل کنیم و ذلت ازما دور است دفاع میکنیم ولی ذلت هرگز، چون نه خدا برما می‌پسند نه رسول او وباید به این مساله دقت داشت. 

حجت الاسلام شیخ بهایب بیان کرد: دشمن که میخواهد ذلت را بر ما تحمیل کند اول رفته دنبال دامن‌های پاک، فساد اخلاقی بی حجابی برهنگی و بی بندرو باری است، چون اگر آن فضا‌ها حاکم شد ذلت را هم میپذیرفت.  

وی با  اشاره به مناسبت روز آتش نشانی گفت: اولین آتش نشان خداوند است که جنگ دشمن را به نفع اسلام خاموش می‌کند و آتش نشانان جان بر کف هستند و گاها از جان خود مایه می‌گذارند. 

وی افزود:دراین هفته روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است که اهمیت خاصی دارد به ویژه دراین روز‌های جنگ هستاین کودکان را نباید فراموش کرد، همه ما یک امت واحد هستیم و بایستی ازیکدیگر حمایت کنیم و نسبت به یکدیگر بی تفاوت نباشیم. 

شیخ بهایی تصریح کرد: مردم شریف ایران درعمل نشان دادند و برای دنیا الگو شدند که ما پای حرف رهبرمان، دینمان و عزتمان ایستاده ایم و هرچه داریم در طبق اخلاص گذاشته و آماده اجرای فرمان مقام معظم رهبری هستیم. 

وی خطاب به نمازگذاران گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری را بخوانید بشنوید، چون یک درس است درروز عید مولودپیامبر خیلی خوب تکلیف را مشخص کردند و به همه فرمان داد؛ امت واحده را برای مردم تشریح کرد و به دستگاه‌ها فرمان داد دشمن نفوذ نکند و سبک زندگی غربی را دراین کشور علم نکند و امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم. 

برچسب ها: نماز جمعه ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار