پیشکسوت فوتبال گفت: تیم تراکتور با تجمع دفاعی توانست ۳ امتیاز باارزش در خانه سپاهان بگیرد.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد تراکتور برابر تیم سپاهان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: هر ۲ تیم خوب بازی کردند. نیمه اول، بازی پایاپای بود که اخراج ترابی می‌توانست برای سپاهانی‌ها موقعیت خوبی باشد، اما تیم تراکتور خیلی جانفشانی کرد و با دفاع پرتعداد و بدون اشتباه سعی کرد از گلی که در وقت های اضافه نیمه اول  بازی زد محافظت کند.  روی شوت بازیکن خارجی اش و دفع ناقص نیازمند، حسین زاده توانست گل برتری تراکتور را بزند.

او افزود: به هر حال تراکتوری‌ها  با یک دفاع پرتعداد و بدون اشتباه توانستند بازی را کنترل کنند و به برتری برسند. البته در اواخر بازی، سپاهان مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، اما  تراکتور با تجمع دفاعی هیچ روزنه‌ای را برای به گل رسیدن حریف اصفهانی خود به وجود نیاورد. البته بازیکنان سپاهان  هم بی احتیاطی کردند و از موقعیت‌های گلزنی استفاده نکردند و در نهایت تراکتوری‌ها توانستند ۳ امتیاز باارزش در خانه سپاهان بگیرند.

کربکندی درباره اینکه تراکتور توانست  طلسم ۱۱ ساله پیروز نشدن در اصفهان را ۱۰ نفره بشکند، گفت: تیم‌هایی که ۱۰ نفره می‌شوند انگیزه و تلاش بیشتری را ایجاد می‌کنند و تراکتورامسال متفاوت از سال‌های گذشته خود بوده است و‌ این  تیم بازیکنان اثرگذار و باتجربه‌ای دارد  و نفرات خارجی خوبی هم جذب کرده است. علی رغم اینکه بیشتر بازی در اختیار سپاهانی‌ها بود، اما تجمع دفاعی حریف باعث شد که روزنه‌ای برای عبور از خط دفاع حریف نداشته باشند تا بتوانند گل بزنند. تراکتوری‌ها بدون اشتباه و با انگیزه سعی کردند دفاع کنند و از یک گل خود محافظت کرده و در مقابل رقیب شهرستانی خود ۳ امتیاز باارزشی را گرفتند.

پیشکسوت فوتبال درباره علت ناکامی سپاهان برابر حریفانش در لیگ برتر و لیگ سطح دوم آسیا گفت: به نظرم سپاهان دیگر به آن شکل ستاره‌ای ندارد و تیم تقریبا همسطح دارد و بازیکنان  جوان هم خوب تلاش می‌کنند، اما از موقعیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کنند. نیازمند هم دفع خوبی در بازی با تراکتور نداشت و این تیم تبریزی  توانست به گل برسد. همچنین به نظرم در کسب قهرمانی می‌شود روی تراکتور حساب کرد.

او درباره اینکه عملکرد مورایس را در سپاهان چطور ارزیابی می‌کند و به نظرش نباید تغییر و تحولاتی در کادر فنی صورت بگیرد، گفت: به نظرم این موقع سال تعویض سرمربی  نمی تواند اثر گذار باشد، چون چه کسی را بیاورند تا جای او بگذارند و  زمان بر است. البته آنچه که اهمیت دارد این است که از تیمی که سرمایه گذاری خوبی کرده و امکانات خوبی هم دارد، طبیعی است که انتظار بیش از این وجود دارد و هواداران از نتایج تیم خود راضی نیستند.

پیشکسوت فوتبال گفت: سپاهان هفته گذشته هم در دربی اصفهان برابر ذوب آهن مساوی کرد و بازی‌های سخت خود را هنوز انجام نداده است. بازی‌های آینده سپاهان خارج از خانه خیلی سخت‌تر است. آنها در آسیا و لیگ کار سختی را دارند، اما در قبال سرمایه گذاری و برنامه ریزی که داشتند طبیعی است که خوب نتیجه نگرفتند.   

کربکندی درباره بازی بعدی سپاهان برابر تیم استقلال تاجیکستان  در لیگ سطح دوم آسیا بیان کرد: تعدادی از بازیکنان سپاهان باتجربه نیستند و تجربه آسیایی ندارند و کار برایشان سخت است، اما به نظرم مورایس باید از بازیکنان خارجی خود بهتر بازی بگیرد تا آنها بتوانند اثر گذاری بهتری داشته باشند. امیدوارم سپاهان بتواند در مرحله گروهی آسیا نتایج خوبی بگیرد، چون اگر نتیجه نگیرد هر روز فشار به مورایس بیشتر خواهد شد  و کار کردن برای این مربی سخت می‌شود.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار