این روز‌ها در لبنان، مردم اعم از زن و بچه، مظلومانه مورد هجمه قرار گرفته‌اند و جای تعجب است که جامعه عربی و جامعه جهانی در برابر این کشتار بی‌امان مردم، سکوت کرده و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

تداوم تجاوز و مظلوم‌کشی رژیم خبیث صهیونیستی در لبنان و تداوم جنگ تدافعی حزب‌الله با رژیم واکنش‌های بسیاری در سطح جهان به همراه داشت. کاربران فارسی‌زبان توییتر نیز در نوشته‌های خود ضمن محکوم کردن تجاوزات اسرائیل و رویه جنگ‌افروزانه این رژیم از حزب‌الله لبنان حمایت کردند. کاربران با سلایق مختلف سیاسی و فکری در حمایت از حزب‌الله لبنان هم‌نظر بودند. آنها همچنین از سکوت مجامع جهانی انتقاد کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 صفحه توییتری «آیت‌الله علوی بروجردی»:

این روز‌ها در لبنان، مردم اعم از زن و بچه، مظلومانه مورد هجمه و کشتار قرار گرفته‌اند و جای تعجب است که جامعه عربی و جامعه جهانی در برابر این کشتار بی‌امان مردم، سکوت کرده و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند! چرا در برابر این نسل‌کشی و بمباران زن و بچه بی‌گناه سکوت کرده‌اید؟

 احمد نادری:

باند جنایتکار صهیونیست با هدف قراردادن غیرنظامیان لبنان در پی اجتماعی‌سازی‌جنگ و تبدیل آن به اهرم فشار علیه مقاومت است، اما همراهی و حمایت مردم لبنان نشان داد ایده‌مقاومت ایده‌ای فراگیر و درونی‌شده است و حزب‌الله بدین سادگی از مقاومت و مبارزه پا پس نمی‌کشد. 

 کیوان پورسعید:

گسترش جنگ از سوی رژیم خبیث به لبنان یک دلیل واضح دارد و آن هم شکست در جنگ غزه است. رژیم‌تروریستی فهمیده که تا جبهه مقاومت است، خواب تسخیر غزه را هم نمی‌تواند، ببیند. پیروزی حزب‌الله قطعی است، شکی نداریم. 

 احسان منصوری:

بی‌بی‌سی حزب‌الله را «دشمنی مسلح» و «خشمگین» می‌نامد، چون دارد از خاک خودش مقابل متجاوز دفاع کند، اما برای اسرائیل این مجمع الخبائث بشری، این دواعش افراطی یهودی، این تنها حکومت آپارتاید جهان، لحنی کاملاً خنثی به کار می‌برد. بی‌بی‌سی یک رسانه «حرفه‌ای» در جعل و پروپاگانداست. 

 پیام برازجانی:

لبنان خط مقدم دفاع است نه جنگ، جنوب لبنان یک سنگر است نه یک منطقه عادی در یک کشور دیگر، شکستن این سنگر، شکستن خط دفاعی ایران است. لبنان محل مناقشه بین ما با اسرائیل است نه بین ما با یکدیگر، یکی از نشانه‌های وفاق ما همین حمایت یکپارچه از لبنان است. #بحبک_یا_لبنان

 روزبه علمداری:

شمار شهدای لبنان در روز چهارم جنگ به هزار و ۵۴۰ نفر و مجروحان ۵ هزار و ۴۱۰ نفر رسید. آمار شهدای در مقایسه با مدت زمان مشابه در غزه که هزار و ۵۵ شهید بود، بیشتر است. جهان همچنان فقط نگاه رضایت‌آمیز می‌کند. 

 علی صفری:

در روز چهارم جنگ به اهدن (پایگاه سلیمان فرنجیه هم پیمان مسیحی حزب‌الله) در شمال لبنان رفتم، بخشی از شیعیان جنگ‌زده از سوی مسیحیان در منازل شخصی اسکان داده می‌شوند. از مسئولان محلی پرسیدم اینکه مهاجران را اینجا اسکان می‌دهید، نمی‌ترسید؟! پاسخ داد هرچه شد فدای سید حسن و فرنجیه!

 یوسف کازرونی:

از من کمترین این رو بپذیرید که بلند شید وضو بگیرید نماز شب بخونید به نیت پیروزی حزب‌الله و سلامتی سیدحسن نصرالله. خواهش می‌کنم. 

 کیوان ساعدی:

نامه متواضعانه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله و اعلام آمادگی برای جانفشانی در راه مبارزه با رژیم‌صهیونیستی، بسیار زیبا و قوت قلب برای جبهه مقاومت و همچنین ارسال سیگنال انسجام و یکپارچگی جریان‌های داخلی در برابر صهیونیسم است. بیش باد. 

 امیرعلی ابوالفتح:

امریکا یا دروغ می‌گوید که برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان تلاش می‌کند یا آنقدر ضعیف شده است که نمی‌تواند اسرائیل را به پذیرش آتش بس در غزه و لبنان وادار کند. شاید هم هر دو. 

 علیرضا تقوی‌نیا:

در صورت ادامه تجاوزات اسرائیل وعده سید حسن نصرالله مبنی بر هدف قرار گرفتن کریات تا ایلات اجرایی خواهد شد. 

 کاربری با نام «نزدیک صبح»:

لبنان مثل زمان جنگ با داعش، درگیر جنگ‌شهری نیست که نیاز به نیروی انسانی داشته باشد. لبنان نیاز به تجهیزات و ادوات نظامی سنگین قدرتمند برای پاسخگویی به حملات هوایی اسرائیل دارد. وگرنه اگر فضا مثل زمان جنگ مدافعان حرم با داعش بود، پیر و جوون زیادی داوطلب جهاد نظامی می‌شدند.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.