معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

امیر حاجی قربانی گفت: براساس بند ۱۸ ماده هفتم قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظف است نسبت به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر اقدام کرده و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها را به مراجع ذی‌ربط و جامعه ارائه کند.

وی در خصوص اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات، اضافه کرد: در قالب این طرح که از امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، سنجش کیفیت ۸۰ قلم کالا در استان برنامه‌ریزی شده است.

حاجی قربانی اضافه کرد: در این طرح، کارشناسان استاندارد با مراجعه به محل سکونت، فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا، ضمن پرسش از کیفیت کالای خریداری شده، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می کنند.

وی، مهمترین هدف اجرای این طرح را ایجاد زمینه رقابت در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفیت ذکر کرد.

حاجی قربانی اظهار داشت: وجود شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصاد کشور برای برنامه ریزی و راهبردهای کلان، خودآگاهی و ارتقای درک عمومی از کیفیت، ترغیب و استمرار بر تولید کالا و ارایه خدمات با کیفیت، کمک به تعیین سیاست های بخش های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت و راهنمایی برای انتخاب کالا با شاخص های مدنظر مصرف کنندگان از جمله اهداف طرح سنجش نرخ کیفیت کالا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.