رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت: در۱۰ ماه گذشته از امسال ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در استان ۳۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - سرهنگ اسماعیل‌زاده گفت: شمار پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش از ۱۱ به ۳۸ فقره با ۲۴۵ درصد افزایش طی امسال رسیده است.

او می گوید:در ۱۰ ماه گذشته از امسال شمار پرونده‌های قاچاق کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از ۲۷۶ به ۳۵۷ فقره معادل ۲۹ درصد افزایش یافته  و پرونده‌های با ارزش کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هم از هزار و ۸۷ به ۷۷۰ مورد رسیده که ۲۹ درصد کاهش دارد.

اسماعیل‌زاده گفت: این موضوع نشان می‌دهد که استان زنجان و اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدفمند و هوشمندانه فعالیت می‌کنند.

او با تاکید بر اهمیت برخورد قاطع با قاچاق کالا، گفت: کالا‌های قاچاق نباید در سطح عرضه، کشش داشته باشند و اعضای ستاد و ارگان‌های ذیربط به وظایف خود عمل کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات موثری در حال انجام است و دستگاه‌هایی که تکلیف دارند باید بیش از پیش در این خصوص فعال باشند، گفت: روزانه ۸تیم به صورت ترکیبی برخورد‌های لازم را در امر مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌دهند.

اسماعیل‌زاده می گوید: زنجان استانی ناامن برای قاچاقچیان است و این درحالی است که برای کسب نتایج و موفقیت‌های بیشتر در این زمینه همه استان‌ها باید همکاری کنند.

او گفت: یکی از راهکار‌های کاهش رغبت به محصولات قاچاق خارجی، بالا بردن کیفیت کالا‌های تولید داخل است که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید بسیار دارند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.