گروه‌های مقاومت در بیانیه‌هایی به شهادت رسیدن دبیرکل حزب الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفتند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی، از خداوند متعال می‌خواهیم که همه نیرو‌های مقاومت را نزد رسول‌الله و جانشین ایشان امام علی (ع) و نوه ایشان امام حسین، صلوات‌الله علیهم جمع کند.»

رهبر جریان صدر عراق در ادامه نیز نوشت: «ای نصرالله تو و کسانی که با تو بودند، سرافراز زندگی کردید و شهدایی سرافراز رفتید.»

حماس شهادت سید حسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی دیگر از رهبران و فرمائدهان این جنبش را تبریک و تسلیت گفت و حمله دشمن صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی در بیروت را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه‌ای آمده است: ما به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و همچنین آزادگان جهان شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همراه گروهی از برادرانش در نبرد طوفان الاقصی و در راه قدس به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: جنایت ترور نصرالله تنها باعث افزایش قاطعیت و پافشاری در راستای مقاومت در لبنان و فلسطین خواهد شد.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود افزود: تاریخ ثابت کرده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی تشکیلات و اماکن حضور آنها هر گاه رهبر و فرماندهی را از دست می‌دهد، یک نسل جدید از رهبران شجاع‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر برای ادامه رویارویی با دشمن صهیونیستی در همان راه جانشین آنان خواهد شد تا دشمن صهیونیستی را شکست و آن از سرزمین و منطقه حذف کنند.

حماس تاکید کرد: ما با الفاظ شدیداللحنی تجاوزات شنیع دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان مسکونی در «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و آن را اقدامی تروریستی ظالمانه، کشتار و جنایتی شنیع تلقی می‌کنیم.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله را تسلیت گفت. وی همچنین مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های سید حسن نصرالله در راه آزادسازی قدس و مسجدالأقصی در طول عمر پربرکت وی را یادآور شد.

بیانیه گردان‌های القسام در پی شهادت سید حسن نصرالله

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، تاکید کرد حزب‌الله در دوره رهبری او جهش کیفی یافت و شجاعت و قدرتش فزونی یافت.

این گردان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز ما یک رهبر مجاهد را بدرقه کردیم که در صدر فهرست تحت تعقیب رژیم صهیونیستی قرار داشت، حزب‌الله در دوره رهبری او جهش کیفی یافت و قدرت و شجاعتش فزونی یافت. رهبری او در حزب‌الله اهرم مهمی برای روابط با مقاومت فلسطین، به ویژه گردان‌های القسام بود که در جریان آن از ارائه حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها، پذیرش و تجارب مورد نیاز مقاومت دریغ نکرد.

در این بیانیه آمده است: برای فرمانده شهید سید حسن نصرالله، موضع تاریخی او در ایستادن کنار ملت فلسطین در جریان نبرد طوفان‌الاقصی و مخالفتش با توقف جبهه حمایت از غزه با وجود فداکاری‌های سنگین در میان نیرو‌های حزب‌الله و لبنان ثبت می‌شود تا این موضع‌گیری او با فدای جانش در راه مسجدالاقصی برجسته شود و در بزرگترین تصویر از همبستگی، انسجام و برادری در مسیر آزادی قدس، خونش با خون شهدای فلسطین و رهبران مجاهد آن درآمیزد.

گردان‌های القسام ابراز اطمینان کرد که حزب‌الله این مصیبت بزرگ را پشت سر خواهد گذاشت و رهبران شایسته‌ای جانشین سید حسن نصرالله خواهند شد که مسیری را که شهید سید حسن نصرالله با خون خود و خون برادرانش ترسیم کرد، ادامه خواهند داد.

این گردان‌ها اعلام کرد رهبری دشمن صهیونیستی که در سرمستی موقت به سر می‌برد و اقدامات جنایتکارانه خود را تشدید کرده، پس از مدتی متوجه خواهد شد که به دست مجاهدان و مردم وفادار امت اسلام، به سوی مرگ حتمی گام برمی‌دارد.

جهاد اسلامی: شهادت نصرالله موجب استواری مقاومت خواهد شد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه ای شهادت دبیر کل حزب الله را بر ملت عزیز فلسطین و ملت عربی و اسلامی تسلیت گفت و اعلام کرد: در حالی که درد و تلخی جدایی از دست دادن یک مقام مهم عربی و اسلامی را که مسیر پیروزی ملت را هموار کرد، احساس می‌کنیم، در عین حال به میراث مبارک او یعنی ده‌ها هزار نیرو و فرماندهانی که در راه وی، در راه شهادت و فلسطین پرورش یافتند، افتخار می‌کنیم.

این جنبش افزود: برای جناب سید حسن نصر مایه مباهات است که در مقام و مسیر حمایت از مردم فلسطین، آن هم در زمانی که رژیم‌های عربی در دام سازش تحت عنوان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی افتادند، به شهادت رسید. عظمت و بزرگی جناب آقای حسن الله به حدی بود که تنها شایسته شهادت در راه قدس بود.

در این بیانیه آمده است: ما اطمینان کامل داریم که شهادت سید حسن نصرالله بر قدرت، استواری و قاطعیت مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه می‌افزاید. همانند شهادت سید عباس الموسوی که دوران پیروزی در برابر اشغالگری را در لبنان رقم زد و همانگونه که شهادت استاد دکتر فتحی الشقاقی، مجاهد شیخ احمد یاسین و دیگران، مقاومت را با اراده و عزم کامل برای مقابله با پروژه صهیونیستی فراهم کرد.

جهاد اسلامی تاکید کرد: نیرو‌های مقاومت در لبنان، فلسطین و کل منطقه، دشمن را در آینده نزدیک به پرداخت بهای جنایات خود را مجبور می‌کنند و دیر یا زود ایادی جنایتکار آنان شکست خواهند خورد.

در پایان این بیانیه آمده است: مراتب تسلیت خود را به محضر سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و برادران حزب الله، حامیان و عموم مردم لبنان تسلیت عرض می‌نماییم. از خداوند متعال می‌خواهند که به همه آنها صبر و آرامش دهد.

واکنش سایر گروه‌های فلسطینی به شهادت سید حسن نصرالله

کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبری کمیته‌های مقاومت فلسطین و تیپ «الناصر صلاح‌الدین» شاخه نظامی آن با اندوه، درد و نیز با غرور و افتخار زیاد شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در عملیات ترور ناجوانمردانه، خائنانه و کینه‌توزانه رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را تسلیت می‌گوید.

در این بیانیه همچنین آمده است: ترور‌ها و تاریخ مبارزه طولانی ما با جنایت‌ها، تروریسم و ​​نسل‌کشی صهیونیست‌ها اثبات کرده‌اند که نبرد‌ها راهی به جایی نمی‌برند و پیروزی‌های استراتژیکی را محقق نمی‌کنند بلکه تأثیرات نامطلوبی بر روح، ذهن و اراده مردم دارند.

در این بیانیه آمده است: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مؤید درستی راه، درستی رویکرد، عمق تعلق و همبستگی، آمادگی بالا برای بذل و بخشش و جانفشانی و همگام بودن گفتار با عمل است. رهبر شهید، دبیرکل حزب الله راهگشای همه رهروان راه قدس، راه سربلندی و کرامت امت اسلامی بوده و طرح و ایده مقاومت انقلابی او چراغ راه ما و فرزندان امت تا زمان پیروزی قطعی و نابودی دشمن صهیونیستی خواهد بود.

 جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما سوگوار سید حسن نصرالله هستیم که در نتیجه حمله بزدلانه صهیونیست‌ها توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: ما با رهبر شهید و همه مبارزان آزاده مقاومت عهد می‌بندیم که پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها به اندازه خود جنایت خواهد بود.

گردان‌های شهداء الاقصی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، شهید راه قدس را تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله پس از فداکاری و جانفشانی‌های زیاد در راه آزادی فلسطین، قدس و مقدسات آن، به شهادت رسید. او دارای مواضع شریفی در راستای حمایت از مردم و مقاومت ما در همه جبهه‌ها و زمان‌ها بود. ما مجددا بر عهد و وفاداری خود تا زمان آزادی تاکید می‌کنیم.

جنبش آزادگان اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله رهبر بزرگ اسلام و ستون مستحکم محور مقاومت را تسلیت می‌گوییم. ما به یاران سید حسن نصرالله در راه قدس و مقاومت برای ادامه راه او اعتماد داریم. پاسخ و بازخواست به این گستاخی و اقدامات قلدرمآبانه اشغالگران و دولت اشغالگر و فاشیست دردناک‌تر و وحشتناک‌تر خواهد بود.

 جنبش مجاهدین فلسطین نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما بر همبستگی و ایستادگی خود در کنار برادران مجاهد در حزب الله و مردم لبنان در سایه این فاجعه بزرگ تاکید می‌کنیم.

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام جنایت کارانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی، نشان دهنده تمایل بی پروای این رژیم با هدف گسترش درگیری به حساب همه ملت‌های منطقه و امنیت و ثبات آن است.

السودانی افزود که مسائل بزرگ از جمله قضیه عادلانه فلسطین و مقابله لبنان با تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی، همه تاکیدی بر این مساله است که ملت‌ها در نهایت پیروز هستند.

نخست وزیر عراق بار دیگر هشدار داد و بر مسئولیت سازمان‌های بین المللی و کشور‌های بزرگ عضو دائم شورای امنیت و همه کشور‌های دارای نفوذ در منطقه در بازدارندگی حملات و توقف کشتار جمعی و نژادی فلسطینیان و مردم لبنان توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه با تاکید بر موضع اصولی عراق در ایستادگی در کنار ملت فلسطین و لبنان، گفت که این موضع مبتنی بر مشروعیت بین المللی و اصول بشردوستانه و اخلاقی و حتمیت پیروزی ملت‌های پایبند به سرزمین و تمدن خود است.

وی خواستار رحمت و رضوان برای حسن نصر الله و مجد و بزرگی برای همه شهدای لبنان و فلسطین و شهدای مواجهه حق با قدرت‌های متجاوز و گمراهی شد.

نخست وزیر عراق امروز شنبه در شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی: شهید نصرالله جان خود را در حمایت فلسطین فدا کرد

دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه ای با تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که وی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مواضع بزرگی اتخاذ کرد تا اینکه جان خود را در این راه فدا کرد.

در متن بیانیه حضرت آیت‌الله سیستانی آمده است: در نهایت اندوه و تالم خبر شهادت علامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و گروهی از برادران وی در مقاومت لبنان به همراه ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه در نتیجه جنایت فجیع ارتش دشمن اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت را دریافت کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود که نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و از مردم عراق با تمام توان در آزاد کردن کشورشان از چنگال تروریست‌های داعشی پشتیبانی کرد همچنین مواضع درخشانی در یاری مردم مظلوم فلسطین اتخاذ و سرانجام زندگی ارزشمند خود را در این راه فدا کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی افزود: ما این مصیبت بزرگ و خسارت عظیم را به مردم عزیز لبنان و سایر ملت‌های مظلوم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال مسالت می‌کنیم که این فقید سعید را مورد رحمت واسعه و رضوان خویش قرار دهد و با اولیای خود حضرت محمد و اهل بیت مطهر ایشان در اعلای علیین هم‌نشین گرداند و به خانواده و همه داغداران صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند.

حکیم: راه مقاومت تا تحقق پیروزی با شهادت ادامه خواهد داشت

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و اعلام کرد راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت.

در این پیام آمده است: با قلبی پر از درد و با رضایت کامل و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، شهادت عالم ربانی از علمای اسلام و مجاهد مخلص از قهرمانان میادین جهاد و اعتلای کلام حق را به جهان اسلام و ملت لبنان و طرفداران قهرمان و مقاومت بی‌مانند آن را اعلام می‌کنیم.

حکیم افزود: ایشان عمر شریف خود را با جهاد و مخلصانه در لبنان و با یاری مسائل دین حنیف و امت اسلامی و در راس آن قضیه نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این پیام اشاره کرد: درگذشت جناب سید حسن نصرالله را که در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست، اعلام می‌داریم تا بدین گونه عمر مبارک شریف ایشان با بالاترین درجه‌ای که خداوند سبحان و تعالی برای اولیای خاص خود برمی‌گزیند، به پایان برسد.

وی با اشاره به جایگاه این مرد شجاع و مدافع از اصل حق مبین در نزد خداوند، خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود چرا که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت چرا که این پروژه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این عالم جلیل و مجاهد بزرگ، خسارتی جبران نشدنی است.

حکیم در پایان خواستار رحمت واسعه برای روح سید حسن نصرالله و اسکان او در بهشت برین و صبر برای خانواده بزرگوار شهید و همراهان مسیر جهاد و علم او و دوستدارانش شد.

الخزعلی: شهید نصرالله نسلی از نیرو‌های شکست‌ناپذیر مقاومت را تربیت کرد

«قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل عراق شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و در پیامی افزود: با افتخار و حزن فراوان خبر شهادت سید مقاومت اسلامی فرمانده شهید سید حسن نصرالله در پی حمله ناجوانمردانه، بزدلانه و وحشیانه صهیونیست‌ها را دریافت کردیم، ایشان بعد از عمری مجاهدت و وارد آوردن شکست‌های تلخ به دشمن و تحقق بخشیدن پیروزی‌هایی بی‌نظیر در تاریخ معاصر و درهم کوبیدن اسطوره ارتش رژیم غاصب و تربیت نسلی از نیرو‌های شکست‌ناپذیر مقاومت به قافله شهدا پیوست تا با آنها در خیمه جدش امام حسین علیه السلام حضور یابد.

دبیرکل عصائب اهل حق با عرض تسلیت شهادت این شهید بزرگ به امام زمان (عج) مراجع عظام و به خصوص رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و فرماندهان و نیرو‌های قهرمان مقاومت، اظهار داشت: ما فرماندهی کم‌نظیر را از دست دادیم که تاریخ معاصر همانند آن را به خود ندیده است.

وی در پایان اظهار داشت که رویکرد شهید نصرالله و مقابله با دشمنان اشغالگر تا تحقق کامل اهداف و آزادسازی اراضی غصب شده از لوث وجود صهیونیست‎های جنایتکار و زوال غده سرطانی (اسرائیل) از پیکر این امت ادامه خواهد یافت.

یمن ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در حملات تجاوزکارانه ارتش اسرائیل، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد. پرچم‌ها نیز در این کشور به این مناسبت نیمه برافراشته خواهد بود»پ.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین در بیانیه‌ای تاکید کرد: با اندوه و حزن فراوان، خبر شهادت برادر مجاهد و فرمانده بزرگ جناب سید حسن نصرالله پس از یک عمر، جهاد را دریافت کردیم.سرانجام شهید فرمانده سید حسن نصرالله، پس از یک عمر مبارزه و جهاد، به فیض شهادت در راه خداوند نائل آمد.

شورای عالی سیاسی با تسلیت به خاندان نصرالله و جنبش مبارز حزب الله لبنان و مجاهدان آن و ملت لبنان و امت اسلامی تاکید کرد: شهادت شهید سید حسن نصرالله، باعث افزایش انگیزه و اراده برای ادامه مبارزه با دشمنان خواهد شد.آینده، قطعا با پیروزی مقاومت و نابودی دشمن صهیونیستی و رژیم ساختگی و جعلی آن همراه خواهد بود.

دولت نجات ملی یمن (دولت قانونی یمن) نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای تصریح کرد: خون شهید سید حسن نصرالله و سایر فرماندهان شهید، هرگز پایمال نخواهد شد. دشمن صهیونیستی هرگز نخواهد توانست با عملیات ناجوانمردانه به خواسته‌هایش دست یابد، زیرا مقاومت هرگز شکسته نخواهد شد و روحیه جهادی برادران مجاهد در لبنان و همه جبهه‌های پشتیبان قوی‌تر خواهد بود.

انصارالله یمن: نصرالله رهبر شهدای راه قدس بود

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله شعله فداکاری را بیشتر خواهد کرد و نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی خواهد بود.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: این ضایعه بزرگ را به امت حزب الله و جریان‌های آزادی‌بخش جهان تسلیت عرض می‌کنیم، درگذشت سید حسن نصرالله، رهبر بزرگوار حزب الله لبنان را که آرزوی دریافت مدال شهادت برای ایشان محقق شد، آن هم پس از دهه‌ها فعالیت به عنوان یک رزمنده شجاع که همانند او در تاریخ معاصر کم است. رهبری که اسرائیل و نیرو‌های استکباری را متحمل شکست‌های پی در پی کرد و خون او لعنتی بر موجودیت صهیونیسم خواهد بود تا به خواست خدا این رژیم ریشه کن شود.

وی افزود: نصرالله فردی بود که رهبری بی نظیر بزرگترین نهضت آزادی خواهی جهان را بر عهده داشت و رهبر شهدای راه قدس بود.

سخنگوی انصارالله یمن گفت: به خانواده محترم ایشان، مردم، مقاومت و ملت لبنان می‌گوییم که این راه جهاد است و خداوند بندگان باوفایش را با پیروزی یا شهادت گرامی می‌دارد.

وی با بیان اینکه، ملت با سید نصرالله تنها پیروزی را شناختند و زندگی جهادی ایشان با شهادت به پایان یافت، تاکید کرد: درد فراق او هرگز از ایستادگی و توانمندی برادران پس از خود نمی‌کاهد، بلکه به آنها قدرت می‌بخشد تا راه مقاومت و جهاد را تا پیروزی نهایی ادامه دهند و این وعده خداوند است و خداوند از وعده اش تخلف نخواهد کرد.

۳ روز عزای عمومی در سوریه اعلام شد

در پی شهادت سید حسن نصرالله، دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های این کشور نیز نیمه‌برافراشته خواهد شد.

الحریری: ترور نصرالله اقدامی بزدلانه بود

سعد الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان در واکنش به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ترور نصرالله، اقدامی بزدلانه است که به‌طور کامل توسط ما محکوم بوده و لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرد.

وی ادامه داد: خداوند متعال سید حسن را قرین رحمت خود کند و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و نزدیکان ایشان اعلام می‌کنم.

رهبر حزب مسیحی لبنان: مقاومت ادامه خواهد داشت

 سلیمان فرنجیه، رهبر مسیحی حزب مرده در لبنان و از هواداران حزب‌الله لبنان  پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله به تمجید از او پرداخت و در توییتی در مدح شهید سید حسن نصرالله نوشت: «نماد حزب‌الله شهید شد، اما مقاومت ادامه دارد.»

جنبش أمل: بر عهد خود با «سید حسن نصرالله» ثابت قدم خواهیم ماند

 جنبش أمل لبنان در بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را به ملت لبنان و امت‌های عربی و اسلامی تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: ما عزدار برادر مبارز مکتب امام موسی صدر و دبیر کل و رهبر حزب‌الله و مقاومت اسلامی دلاور هستیم. هیأت رئیسه جنبش أمل- رهبری و مجاهدان- شهادت سید حسن نصرالله را به برادران خود در حزب‌الله و همه رزمندگان مقاومت صمیمانه تسلیت و تبریک عرض می‌کند و اعلام می‌دارد که فقدان این شخصیت برجسته و شجاع، هرگز مقاومت را برای ادامه راه خود در حمایت از حق و دفاع از لبنان و مقابله با تروریسم صهیونیستی و تجاوزات بی‌حد و مرز آن که تمامی ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیرپا گذاشته است، تضعیف نخواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما با سید حسن نصرالله و تمامی شهدایی که جانشان را فدا کرده و همه کسانی که منتظر (شهادت) هستند عهد بسته‌ایم که شانه به شانه، دل به دل، بازو به بازو ثابت قدم بمانیم و این کشتار و تجاوزات تنها پایداری ما در دفاع از لبنان بیشتر خواهد کرد.

میشل عون: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد

«میشل عون» رئیس جمهور سابق لبنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، تاکید کرد: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد که مقاومت ملی را در مسیر پیروزی و آزادسازی هدایت کرد. او به عهد خود و ملت لبنان وفادار بود و از این ملت عشق و اعتماد و پایبندی گرفت.

عون تصریح کرد: او با اطمینان از آنچه در طول سال‌های مجاهدت و مقاومت به دست آورده بود، به دیدار پروردگار شتافت و امانت را به دست جوانانی سپرد که هیچگاه از تقدیم خون خود در دفاع از سرزمینشان خساست نمی‌ورزند.

رئیس جمهور سابق لبنان با بیان اینکه از نظر شخصی، یک دوست شریف را از دست داده است که با او در راستای منافع لبنان و مردم آن جلساتی داشت، گفت: خطراتی که لبنان در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی شاهد آن است، ایجاب می‌کند برای حفظ و تقویت وحدت، بالاترین سطح همبستگی ملی صورت بگیرد چرا که اتحاد حاوی رستگاری واقعی است.

 

در حال تکمیل.....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
مگه مقاومتی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
عدم پاسخ بی موقع به ترور هنیه ، دشمن صهیونیست را هار کرد ، الان جواب داده نشود ، منتظر پررویی در داخل ایران باشید
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ قلی پور
۱۶:۱۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
شهادت هنر مردان خداست، تو سرافراز زندگی کردی، راهت ادامه دارد تا ظهور حضرت مهدی(ع)
آخرین اخبار