مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای نخستین بار مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت تیمی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت تیمی برگزار می‌شود افزود: برپایی پایگاه‌های قرآنی در مساجد و آموزش قرآن برای عموم مردم را از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ایشان بر همگانی و فراگیر شدن قرآن در جامعه تاکید داشتند و مطرح کردند قرائت و خواندن قرآن تنها مختص مراکز خاصی نباشد و عموم مردم در فضای شاد و نشاط آور از آموزش‌های قرآن بهرهمند شوند.

محسن رضایی گفت: در این راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اقدام به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در بستر مساجد کردند و برای رونق دادن به آنها و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر و بهتر اعضا برنامه‌های جانبی نظیر مسابقات مدهامتان برگزار می‌شود.

وی با اظهار اینکه هر سال مسابقه مدهامتان به صورت تکراری و همسو با سایر ارگان‌ها برای خواهران و برادران زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شد؛ تصریح کرد: امسال این مسابقات با یک نوآوری جدید در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال مسابقات قرآنی مدهامتان با شعار «نهضت بازگشت قرآن به مسجد» با حضور اعضای مساجدی که دارای پایگاه‌های قرآنی هستند بصورت تیمی در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد. 

مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: امسال در برگزاری این مسابقات؛ مساجد و کانون‌هایی که دارای پایگاه‌های قرآنی هستند، مطرح می‌باشند و با معرفی تیم‌هایی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، صوت خوانی و ... به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت تیم‌های برتر برگزیده و برای حضور در مراحل بعدی معرفی خواهند شد.

رضایی ایجاد روحیه وفاق و همدلی در میان اعضای تیم ها، ایجاد انگیزه مابین تمام ارکان قرآنی مساجد از قبیل مکبر، موذن، قاری و .. و فعال قرآنی بودن مساجد در طول سال را از مهمترین مزیت‌های برگزاری سری جدید مسابقات قرآنی مدهامتان برشمرد و عنوان کرد مهمترین امتیاز برای شرکت مساجد در مسابقات مذکور داشتن پایگاه قرآنی ثبت شده می‌باشد.

وی در ادامه با اظهار اینکه ابتدا مسابقات برای تیم‌های شرکت کننده به صورت منطقه‌ای در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد؛ گفت: در هر شهرستان، مسجدی میزبان برگزاری مسابقات خواهد بود و تیم برگزیده هر شهرستان وارد مرحله استانی شده و تیم‌های منتخب در مرکز استان با هم به رقابت خواهند پرداخت. در نهایت یک تیم به عنوان نماینده استان به مرحله کشوری معرفی خواهد شد.

رضایی یکی از جذابیت‌های این سری از مسابقات قرآنی مدهامتان را تیمی بودن عنوان کرد که اعضای تیم پشتوانه یکدیگر هستند و در برگزاری بهتر حامی و یاریگر هم خواهند بود.

به گفته رضایی در این مسابقات تیم پسران ۱۲ نفره و تیم دختران ۸ نفره خواهد بود؛ و چنان که مسجدی در تشکیل تیم، اعضایش به حداقل نرسد می‌تواند در رشته‌های ستاره دار با تشکیل تیم ۷ نفره شرکت کند.

وی تعداد پایگاه قرآنی فعال در استان را ۹۵ مورد ذکر کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال جاری این تعداد را به ۲۰۰ کانون افزایش دهیم و در برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌ها آزاد هستند.

رضایی در ادامه گفت: در برگزاری این مسابقات برای مربیان معرفی شده تیم‌ها دوره‌های آموزشی برگزار و مدارک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی به شرط برگزاری کلاس‌های قرآنی در مساجد اهداء خواهد شد.

مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خاطر نشان شد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات مدهامتان به صورت مرحله‌ای پیش می‌رود و هم اکنون در حال ثبت نام پایگاه‌های قرآنی مساجد هستیم که این امر به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی عضویت اعضای تیم‌ها در مساجد معرف به مدت حداقل یکسال را مهمترین نکته برای شرکت در مسابقات ذکر کرد که این موضوع از پیش شرط‌های شرکت در مسابقات می‌باشد.

رضایی در خاتمه با تاکید بر اینکه در برگزاری سری جدید مسابقات قرآنی مدهامتان، مسجد و کانون مطرح و مهم می‌باشد؛ که رشد و گسترش برنامه‌های قرآنی در مساجد و کانون‌های فرهنگی، و بسترسازی برای بازگشت موسسات قرآنی به سمت مساجد از مهمترین اهداف در برنامه‌ها هستند تا انگیزه‌ای برای شرکت اهالی مساجد در برنامه‌های قرآنی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.