فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موجود در گمرک مرزی دوغارون این شهرستان با قدمت بیش از ۱۱۰ ساله و همجوار با کشور افغانستان توان مقابله با حوادث احتمالی به ویژه آتش‌سوزی را ندارد و تقویت این بخش ضروری است.

مهدی شیردل فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی همزمان با روز آتش‌نشان و ایمنی در همایش تجلیل از آتش‌نشانان تایباد گفت: تجهیزات و امکانات مقابله با حوادث با توجه به رفت و آمد شمار بالای ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی در گذرگاه رسمی دوغارون و مناطق اقتصادی، منطقه ویژه، بازارچه مرزی، پایانه مرزی، پارکینگ شهرداری و پارکینگ بخش خصوصی باید تقویت شود.

او افزود: به صورت میانگین روزانه افزون بر هزار دستگاه کامیون ایرانی و خارجی بین ۲ مرز بین‌المللی ایران و افغانستان تردد می کنند و در بخش حمل و نقل مسافری بیش از چهار هزار نفر مسافر از طریق این گذرگاه وارد این ۲ کشور می شوند، نیاز است مسوولان استانی و کشوری برای به حداقل رساندن خطرات و حوادث احتمالی در مرز دوغارون تدابیر ویژه‌ای را پیش‌بینی کنند.

فرماندار تایباد به جایگاه ممتاز صادرات سوخت از دوغارون به افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: صادرات سوخت و انواع فرآورده های نفتی از دوغارون به افغانستان از جایگاه ویژه ای در بازارهای این کشور همسایه برخوردار است که با توجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری آن در دوغارون، باید تجهیزات و امکانات موجود در راستای کاهش حوادث احتمالی به روز رسانی شود.

شیردل بیان کرد: به رغم اینکه در نهادهای فعال مستقر در گمرک دوغارون تجهیزات حداقلی برای خاموش کردن آتش فعال است ولی در برخی از مواقع و با توجه به عمق حوادث احتمالی توانایی کنترل حوادث از سوی آنان در این مرز راهبردی شرق کشور وجود ندارد.

او تصریح کرد: رفت و آمد انواع کامیون حامل کالا، سوخت و مسافر در جاده تایباد به دوغارون همواره حوادث جاده‌ای فراوانی را رقم زده که باعث کشته و یا زخمی شدن افراد می شود، در صورت وجود امکانات لازم می توان این خسارت‌های جانی را نیز کاهش داد.

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی تاکید کرد: پیگیری های لازم برای احداث ایستگاه شماره سه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر از سوی شهرداری تایباد انجام شده است که در آینده ای نزدیک ادامه مراحل اداری آن نیز انجام خواهد شد.

برچسب ها: مرز دوغارون ، از گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار