علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان جنایات رژیم صهیونیستی و ترور شهید حسن نصرالله را شدیداً محکوم کرده و خواستار قیام تمام کشورهای جهان اسلام علیه اسرائیل هستند.

علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان در پی جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، این اقدام تروریستی را  به شدت محکوم کرده و از همه ملت‌های مسلمان جهان اسلام خواسته که در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کنار و حمایت از مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند.

رژیم درنده خوی اسرائیل روی ظالمان تاریخ را سفید کرد

ماموستا فائق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت شهادت فرمانده دلاور سید حسن نصرالله و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و ضاحیه لبنان اظهار داشت: ما مردم ایماندار استان کردستان؛ مرکز تمدن، عرفان و معنویت جنایات رژیم سفاک و درنده خوی اسرائیل که روی ظالمان تاریخ را سفید کرده را شدیداً محکوم می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز همه ما اهل‌سنت و تشییع کردستان اندوهگین از این واقعه تلخ هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر با همه امکانات و تجهیزات هر آنچه که در توان داشته با بمب‌های چند تنی اهدایی آمریکا برای کشتن مردم بی‌دفاع فلسطین - غزه و اخیراً لبنان استفاده کرده است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: از مجامع بین‌المللی و سازمان مدافع حقوق بشر و سران جهان اسلام می‌خواهیم که عملاً اقدام جدی برای جلوگیری از این جنایات رژیم سفاک صهیونیستی انجام دهند و دیگر سکوت نکنند.

ماموستا رستمی افزود: سازمان ملل باید هر چه سریع‌تر قطعنامه لازم‌الجرا تصویب کند تا هویت ننگین این رژیم کودک‌کش برای تمام دنیا هویدا شود.
جنایات اسرائیل را شدیداً محکوم می‌کنیم

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله‌ اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه این فرمانده دلاور مایه تاثر و تاسف جهان اسلام به ویژه ملت ایران و حزب الله شد.

وی با بیان اینکه همه ما اهل‌سنت کردستان این جنایات خبیث و کورکورانه اسرائیل را شدیداً محکوم می‌کنیم، گفت: گرچه خبر شهادت «سید حسن نصر الله» بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشته و موج بزرگی از محکومیت‌ها بر علیه این جنایت رژیم صهیونسیتی در داخل و خارج کشور آغاز شده اما می‌طلبد که سازمان ملل و همه سران کشورهای اسلامی در عمل پای کار بیایند و جلوی این اقدامات را بگیرند.

امام جمعه شهر مرزی بانه با ذکر اینکه گرچه همه ما از شهادت سید حسن نصرالله ناراحتیم اما یقیناً پیروزی از آنِ جبهه مقاومت و زوال و نابودی دشمن صهیونیستی حتمی خواهد بود، تصریح کرد: قطعاً خون شهید سید حسن نصرالله تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت است. این راه با یاری خداوند متعال و ایثارگری جبهه مقاومت و ملت مقاوم فلسطین و لبنان ادامه خواهد داشت و به پیروزی خواهیم رسید.

ماموستا خدایی ضمن تبریک شهادت سید حسن نصر الله در راه قدس به برادران خود در مقاومت اسلامی لبنان، عنوان کرد: همه ما ملت ایران به ویژه مردم متدین و انقلابی کردستان تجدید عهد می‌کنیم که به خون‌های آنها تا پیروزی وفادار باشیم و حامی این ملت مظلوم خواهیم ماند.

ترور شهید نصرالله اوج رذالت و پستی رژیم تروریستی بود

ماموستا محمد امین راستی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز حس ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اظهار داشت: شهادت فرمانده شجاع و بزرگ حزب‌الله و جبهه مقاومت را به محضر مقام معظم رهبری و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی در واکنش به ترور شهید نصرالله گفت: جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانگر اوج رذالت، پستی و استیصال این رژیم تروریستی است.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: شهید حسن نصرالله تمام عمرش در مقابل جنایت‌های انسان‌های کثیف و ظالم رژیم حیوانی صهیونیستی ایستاد و از حقوق مردم مظلوم فلسطین و دیگر مستضعفان در مقابل مستکبرین حمایت و مبارزه کرد. شعله ادامه این راه هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد بلکه فروزان‌تر و مقتدرانه‌تر از همیشه تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری نابودی اسرائیل قطعی است، افزود: یقیناً این‌گونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم حزب الله، ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد.

ماموستا راستی تصریح کرد: یقیناً تقاص این خون پاک و به ناحق ریخته شده اضمحلال اسرائیل غاصب و جنایتکار خواهد بود.

تمام کشورهای جهان اسلام علیه اسرائیل به پا خیزند

ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تسلیت شهادت شهید حسن نصرالله و محکومیت جنایات چندین ساله و ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: شهادت با ارزش‌ترین مزد سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه سید حسن نصرالله در میدان مبارزه با اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه خون شهید نصرالله باعث تقویت و اقتدار بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد، گفت: یقیناً پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند.

امام جمعه شهر مرزی مریوان تصریح کرد: همه ما اهل‌سنت و تشیع کردستان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از ملت مظلوم و بی‌گناه فلسطین و لبنان که خانه و کاشانه آنان را ویران کرده به تمام دنیا اعلام می‌کنیم. جای سئوال است مدعیانی که دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در مقابل این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند.

ماموستا شیرزادی تأکید کرد: از تمام کشورهای جبهه مقاومت و جهان اسلام می‌خواهیم که متحدانه و در کنار جمهوری اسلامی که همواره حامی مظلومان جهان اسلام است، به مبارزه علیه تروریسم و این رژیم غصب به پا خیزند. ما مرزدران نیز همانند همیشه آماده جانفشانی در مسیر دفاع از حق و انسانیت هستیم.

ساعت 15 امروز جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای رسماً از شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل خود به‌همراه همرزمانش در حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت طی روز گذشته خبر داد.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.