نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به معنای پایان راه مقاومت نیست و این راه پرقدرت‌تر از همیشه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در یادواره شهدای جهاد کشاورزی کردستان که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، اظهار کرد:    به روح همه شهدا به ویژه شهید سید مقاومتدرود می‌فرستیم و امیدوارم که این راه پرقدرت تر از قبل ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جهادگران بسیجی گفت: نیروهای جهاد سازندگی چهار ویژگی داشتند که در دوران دفاع مقدس غیر از زمان‌های عملیات، شب و روز در خدمت مردم بودند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه رفتار جهاد در آن دوران پرشکوه "متعهدانه" بود، تصریح کرد: این عزیزان هم می‌توانستند اسلحه در دست بگیرند و بجنگند اما با توان خود و همه تجهیزاتی که داشتند به آب و آتش زدند و در کنار نیردها خدمت‌رسانی می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی "کنش دلسوزانه و عاشقانه" را ویژگی‌ نخست نیروهای جهاد سازندگی عنوان کرد و افزود: جهادگران در آن دوران یک رفتار عاشقانه و دلسوزانه داشتند. خدمت‌رسانی آنان ناشی از روحیه دلسوزی و عشق به کشور بود.

به گفته وی "جهاد و از خودگذشتگی" سومین ویژگی‌ جهادگران است به این معنا که کسی که قدم در راه جهاد می‌گذارد، تنها خدا را می‌بینید و در آن دوران رزمندگان و نیروها تنها می‌خواستند جهاد کنند، آنان مجاهدان واقعی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی "ایثار مخلصانه" را چهارمین ویژگی جهادگران ذکر کرد و ابراز داشت: نیروهای جهاد سازندگی شب و روز نمی‌شناختند و با دست‌های پینه بسته از زخم کار و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و خواب‌های چنددقیقه‌ای و چند لحظه‌ای، لحظه‌ای در خدمت‌رسانی نمی‌ایستادند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان  اضافه کرد: به روح همه شهدای جان بر کف که در آن پیچگیدی‌ها و عملیات‌های سخت برای امنیت کنونی ما جانشان را تقدیم کردند، درود فرتاده و امید که خداوند عاقبت ما را هم ختم به شهادت کند.

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی  کردستان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت شهید حسن نصرالله اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا ذکر کرد و گفت: جهاد سازندگی پس از فرمان امام راحل(ره) به صورت شورایی تشکیل و اداره شد، از سال 59 و 60 فعالیت‌های توسعه روستایی و تولید در دستور کار قرار گرفت و در استان به خوبی این نقش ایفا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی استان 92 شهید، 70 نفر جانباز و بیش از 1700 رزمنده تقدیم انقلاب کرده که اکنون شکاف نسلی ایجاد شده و اکثر نیروهای امروزی از خدمات و رشادت‌های این عزیزان و پیشکسوتان دفاع مقدس مطلع نیستند.

وی انتقال فرهنگ و مکتب جهادی را بخشی از اهداف این مراسم عنوان کرد و افزود: باید جوانان امروزی با روش و منش شهدا آشنا شوند. نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اخلاق‌مداری و گسترش فرهنگ غنی در سازمان خواهد شد.

اسکندری بیان کرد: بسیاری از جوانان امروزی با مبانی و عقاید شهدا غریبه هستند که در طول سال این مهم در دستور کار است تا به سهم خود بتوانیم گوشه‌ای از خدمات و رشادت‌های شهدا را منعکس کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: زمانی جهاد سازندگی در بخش سازندگی فعالیت می‌کرد، اکنون بحث امنیت غذایی است که چیزی از امنیت ملی کمتر ندارد و برای تامین این نیاز مهم کشور، نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی داریم.

در این مراسم از خانواده شهید اسماعیل کریمی از نیروهای منابع‌طبیعی کامیاران تجلیل شد.

اسماعیل کریمی از جنگلبانان و نیروهای دلسوز و فداکار منابع‌طبیعی در جریان وقوع آتش‌سوزی 20 هکتار از مراتع کامیاران، دوم مردادماه امسال در دام آتش گرفتار  و با تقدیم جان خود برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی برای همیشه به عنوان نماد ایثار و فداکاری در تاریخ ماندگار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار